Nie klikaj w linki

Zamawiając rzeczy przez Internet, często korzystamy z opcji dostarczenia produktów do paczkomatu bądź dostawy kurierem. Standardowo otrzymujemy jeden SMS, kiedy paczka jest na miejscu lub kierowca w drodze. Jednak czasem pojawia się kolejna wiadomość o niedopłacie drobnej sumy i paczka jest wstrzymana na czas jej uregulowania. To oszustwo! Nigdy nie wchodźmy w link, który znajduje się w treści takiej wiadomości, i nie wpisujemy tam swoich danych. To prosta droga do utraty pieniędzy. 

Nie podawaj swoich danych

Drugą metodą często wykorzystywaną przez oszustów jest podawanie się za bank. Na początku usłyszymy, że rozmówca ma dla nas ważną informację, ale w celu weryfikacji musimy podać numer PESEL. Już wtedy powinna zapalić nam się lampka ostrzegawcza. Bank nigdy nie będzie prosił o podanie poufnych danych, takich jak PESEL, login czy hasło do konta. Zazwyczaj pada pytanie o produkty, z których korzystamy (kredyty, konta, pożyczki) i jedną liczbę z naszej daty urodzenia.