Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Łódź

Kluczowa kwestia - słowa kluczowe

Wybór fraz to podstawowa rzecz, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się tworzyć stronę internetową. Witryna winna być zoptymalizowana pod kątem tych fraz.

Każde słowo kluczowe musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy zawsze konkretny url. Jeśli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie lub więcej podstron danej witryny będzie się biło o pozycje na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie toż pozycja niższa niż gdyby była chociaż jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.

Jak wybierać słowa kluczowe

Od wyboru fraz zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Necie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa czy frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy czy słowa kluczowego, bowiem niejednokrotnie jest tak, iż jakaś fraza brzmi nader atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a jednak dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.

Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania witryny pod kątem danej frazy.

Wybierając frazy należy użyć wyobraźni, by takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać również należy, iż często konkurencja używa fraz, które oceniamy, żeby badać rynek, a to wykrzywia nieco obraz popularności.

Nie warto wybierać bardzo trudnych fraz typu pozycjonowanie stron Katowice. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich jest szczególnie ważne, pochłonęłoby ogromne liczby czasu oraz pieniędzy. Po drugie, takie frazy nic nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Czy jeśli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze Fiat Uno rocznik 1987". Fraza łatwiejsza oraz może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej liczby wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.