Tunel pod Łodzią: Tarcza Faustyna wyciągnięta szybciej niż planowano!
W Łodzi zakończono ważny etap budowy tuneli kolejowych, co z pewnością wpłynie na przyszłość transportu w regionie. Tarcza TBM Faustyna, po kilku miesiącach intensywnych prac, zakończyła wiercenie czterech tuneli, które połączą dworce Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec ze Stacją Koziny. Co więcej, prace zakończyły się zaskakująco szybko, bo dwa miesiące przed planowanym terminem.

Faustyna w akcji – sukces na miarę Łodzi

Tarcza TBM Faustyna, która przez ostatnie miesiące drążyła tunele, wykonała zadanie o łącznej długości ponad 3 kilometrów. Proces wydobycia tarczy z ziemi był skomplikowany, ponieważ po każdym wydrążonym tunelu konieczne było jej wyjęcie i obrócenie. Ostatni tunel został wywiercony niecały miesiąc temu, a teraz trwają prace związane z wyciągnięciem maszyny na powierzchnię. W tym celu zbudowano specjalny dźwig, który ma za zadanie wydobyć elementy Faustyny z głębokości.

Postępy w budowie kolejnych odcinków

Robotnicy nie zwalniają tempa. Równolegle do wyciągania tarczy, trwają prace nad betonową podbudową pod tory kolejowe. Warto również wspomnieć o drugiej tarczy TBM, Katarzynie, która aktualnie drąży tunel łączący stację Koziny z dworcem Łódź Fabryczna. W planach są także trzy nowoczesne przystanki: Koziny, Polesie oraz Śródmieście, które wkrótce wejdą w ostatni etap budowy.

Strategiczne znaczenie inwestycji dla Łodzi

Inwestycja ta ma kluczowe znaczenie dla rozwoju transportu w Łodzi. Dzięki nowym połączeniom, miasto zyska lepszy dostęp do innych części Polski oraz szlaków międzynarodowych. To nie tylko ułatwi podróżowanie mieszkańcom, ale także przyczyni się do rozwoju gospodarczego regionu. Jakie zmiany przyniesie ta inwestycja w codziennym życiu łodzian? Czas pokaże, ale już teraz widać, że przyszłość transportu w Łodzi rysuje się w jasnych barwach.


Według informacji z: Urząd Miasta Łodzi