O tym, ile znaczy zwykła rozmowa dla samotnego seniora, wiedzą wolontariusze łódzkiego Telefonu Życzliwości. Też seniorzy. Pomagają koleżankom i kolegom przez „wygadanie się”. Ludzie starsi mają różne schorzenia, ale najbardziej cierpią na... samotność. Ich partnerzy nie żyją, rodziny nie mogą poświęcić im dość czasu. Czasem problem stanowi przepaść pokoleniowa między seniorem a bliskimi.

Rozmowa z kimś, kto jest w podobnym wieku, ma tożsame wspomnienia czy podobne problemy, jest po prostu potrzebna. Szczególnie gdy zdrowie nie pozwala na mobilność i np. korzystanie z centrów seniora, gdzie każdego dnia można korzystać z zajęć i spotkań z osobami w podobnym wieku. Potrzeba porozmawiania z kimś bliskim rośnie w okresie świąt. 

Telefon Życzliwości może pomóc

Samotnych seniorów zachęcamy do skorzystania z Telefonu Życzliwości, który tworzy grupa wolontariuszy, również osób 60+. Codziennie siadają do telefonu, by odbierać połączenia od innych seniorów potrzebujących informacji czy zwykłej rozmowy. Taki telefon może być antidotum na samotność, pomagać w rozwiązaniu problemów prawnych czy socjalnych. Poza tym suma wiedzy wszystkich wolontariuszy jest nieporównywalnie większa niż wiedza jednej osoby.

W erze Internetu nie wszyscy seniorzy mogą się do końca odnaleźć, dlatego Telefon Życzliwości często jest ich oknem na świat, źródłem wiedzy, a dla osób samotnych czy schorowanych po prostu szansą na rozmowę. Z czasem między wolontariuszami a dzwoniącymi wytworzyły się przyjaźnie i znajomości. Są to osoby, do których wolontariusz dzwoni częściej, wręcz regularnie. 

Seniorzy, którzy potrzebują pomocy, wsparcia w sprawach rodzinnych, zdrowotnych lub sądowych albo zwykłej życzliwej rozmowy, mogą dzwonić pod jeden z numerów telefonu: 42 638 50 32, 739 903 452 oraz 739 903 453. Telefon Życzliwości działa przy łódzkim Centrum Zdrowego i Aktywnego Seniora na Widzewie (ul. Szpitalna 6).