9 zdjęć
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
fot. ŁÓDŹ.PL
ZOBACZ
ZDJĘCIA (9)

Na ten sezon letni branża turystyczna czekała z utęsknieniem – pierwszy sezon bez restrykcji dał możliwość większej swobody w podróżowaniu, pomogło także wydłużenie terminu ważności Bonu Turystycznego. Dane zebrane w okresie lipiec-wrzesień 2022 napawają dużym optymizmem.

Ostatnie lata były okresem wzmożonej pracy nad atrakcyjnością turystyczną miasta – podkreśla Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi. – Otworzyliśmy Orientarium Zoo Łódź, które z miejsca stało się jednym z najliczniej odwiedzanych atrakcji turystycznych. Miasto zdobyło nagrody i wyróżnienia, takie jak ‘Polska Marka Turystyczna’, miejsce na liście „Best of The World 2022” National Geographic.

POLECAMY

Orientarium Zoo Łódź - fot. mat. pras.
Orientarium Zoo Łódź z nagrodą Budowa XXI wieku! Kolejne wyróżnienie dla obiektu
EC1 - taras widokowy - fot. ŁÓDŹ.PL
Punkty widokowe w Łodzi. Skąd zobaczysz wyjątkową panoramę miasta? [ZDJĘCIA]

Od lipca do września 2022 roku Informację Turystyczną przy ulicy Piotrkowskiej 28 odwiedziło niemal 35 000 osób – to prawie 45-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okres w poprzednim roku i 60-procentowy w porównaniu do roku 2019. To absolutny rekord frekwencyjny od rozpoczęcia jej działalności w styczniu 2018 roku.

Orientarium Zoo Łódź przyciąga turystów

Z kolei Orientarium Zoo Łódź odwiedziło 810 000 ludzi. Według zebranych danych, połowa odwiedzających była spoza województwa łódzkiego, a z miesiąca na miesiąc zwiększał się odsetek turystów zza granicy.

– Coraz większą liczbę turystów odwiedzających Łódź widać również po obłożeniu hoteli – w te wakacje przyjęliśmy niemal 40% więcej turystów niż w poprzednim roku, przy średniej cenie noclegu 253 zł – dodaje Adam Pustelnik. – Obłożenie hoteli w tym czasie wyniosło 66%, gdy w analogicznym okresie w latach 2019 i 2021 oscylowało na poziomie 50%. Jest popyt na Łódź, na który odpowiadają nowe inwestycje, jak chociażby niedawno otwarte hotele Loom oraz Hampton by Hilton.

– Większe zainteresowanie Łodzią widzimy także po ruchu na naszej stronie internetowej www.lodz.travel. 267 000 osób szukało informacji o tym, co warto zwiedzić w Łodzi, gdzie spróbować lokalnej kuchni, co czeka nas na Light Move Festival czy poszukiwało informacji o eventach odbywających się w mieście latem. To niemal 50% więcej niż w analogicznym okresie w 2021 roku. Coraz większą popularnością cieszą się Letnie Spacery, które organizujemy we współpracy z łódzkimi przewodnikami – w tym roku tajemnice Łodzi odkrywało z nami łącznie prawie 1200 osób, o 30% więcej niż w rok ubiegłym – dodaje Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.