Co to jest SEO?

SEO termin, który w materiałach o marketingu internetowym pada niemal zawsze. Każdemu z nas zdarzyło się natknąć na to pojęcie nie raz. Mimo to wciąż wiele osób nie do końca wie, czym właściwie jest SEO oraz jakie działania się z nim wiążą. Nasz poradnik powinien rozwiać wszelkie wątpliwości. Przestawiamy podstawy, które pomogą zrozumieć tylko pozornie skomplikowany proces optymalizacji stron w wynikach wyszukiwania.
Przepis na klientów z Google, czyli czym tak naprawdę jest SEO?
Każdy, kto zarządza firmą, zdaje sobie sprawę, że trudno odnieść sukces bez prowadzenia działań w sieci. Podstawę stanowi nowoczesna strona internetowa. Dzięki niej można nie tylko wyróżnić biznes na tle konkurencji, ale również zdobyć wartościowy ruch i lepszą widoczność w wyszukiwarkach takich jak Google. Jednak posiadanie własnej witryny to jedno, a konkurowanie o jej pozycje w wynikach wyszukiwania to drugie. Walka ta jest bowiem uzależniona od tytułowego SEO właśnie.
A więc, czym właściwie jest SEO? To optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Obejmuje szereg działań, których celem jest większa świadomości marki i jej rozpoznawalność wśród użytkowników sieci. Im lepsza pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów.
Chcesz wiedzieć, jak to działa? Posłużmy się przykładem. Jeśli potrzebujemy pomocy w prowadzeniu działań marketingowych, to w wyszukiwarce wpisujemy frazę najlepsza agencja reklamowa”. Otrzymujemy listę stron, które najdokładniej odnoszą się do zapytania, czyli organiczne i płatne rezultaty wyszukiwania. Witryny, które znajdują się najwyżej, są najchętniej odwiedzane przez internautów.
Dlaczego SEO jest ważne dla biznesu?
Szukasz odpowiedzi na pytanie? Chcesz kupić jakiś produkt? Potrzebujesz zlecić wykonanie usługi? Najprawdopodobniej to właśnie z wyszukiwarki skorzystasz w każdym z wymienionych przypadków, aby znaleźć rozwiązanie problemu. Tak też działają inni internauci. Dlatego warto zainwestować w działania SEO, jeśli chcesz wyróżnić stronę internetową w wynikach wyszukiwania. To zaś przełoży się pośrednio na wartościowy ruch oraz konwersję.
Celem działań postrzeganych również jako pozycjonowanie i optymalizacja jest więc wywindowanie serwisu na szczyt wyników wyszukiwania przede wszystkim w Google. Zapamiętaj więc, że wyszukiwarka odpowiada na pytania użytkowników, ale to strony internetowe podają na nie odpowiedzi.
Tutaj pojawia się jedno ważne pytanie jak poprawić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania? Walka o wysoki ranking w wyszukiwarkach takich jak Google poprzez działania SEO to długi proces. Czasami pierwsze efekty zaobserwujemy po kilku tygodniach czy miesiącach. Warto jednak czekać, ponieważ uzyskane w ten sposób rezultaty mają za to trwały i wymierny charakter. Sukces zapewni współpraca z doradcami internetowymi WeNet, a wraz z nimi pakiet narzędzi do budowania najlepszej widoczności witryny w sieci.
Jak zacząć działania SEO?
Aby Twoja witryna znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinny zostać spełnione dwa warunki. Po pierwsze musisz w sposób satysfakcjonujący odpowiedzieć na zapytanie użytkownika. Po drugie Google musi stworzone treści oraz Twój serwis ocenić jako wartościowe. To właśnie zadanie dla SEO pozycję w wyszukiwarce możesz więc poprawić poprzez działania prowadzone na stronie (on-site) lub poza nią (off-site).
1. Działania SEO prowadzone na stronie
Aby pozyskać klientów z wyszukiwarek, należy postawić na odpowiednią optymalizację serwisu. Działania on-site obejmują zarówno aspekty techniczne (czyli np. dbanie o poprawność adresów URL, poprawność kodu czy szybkość działania strony), jak i przygotowanie treści. Podstawę stanowią jakościowe, uporządkowane oraz unikalne teksty na stronie uzupełnione o słowa kluczowe. Widoczność zbudujemy także poprzez:
- przygotowanie odpowiednich meta danych, czyli wszystkich elementów, na które składa się opis w wyszukiwarce,
- uszeregowanie według hierarchii nagłówków oraz ich treść,
- stworzenie linkowania wewnętrznego, czyli wszelkich linków na stronie odsyłających do innych adresów w ramach witryny.
2. Działania SEO prowadzone poza stroną
Warto pamiętać, że zoptymalizowanie strony pod kątem technicznym i jakościowa treść to nie wszystko. O wyższą pozycję w Google warto powalczyć również poprzez działania off-site. Zaufanie wyszukiwarki do witryny zwiększa się, jeśli wzmianki o niej pojawiają się w różnych miejscach sieci. Mogą być to zarówno linki zewnętrzne, jak i opinie na różnych forach internetowych. W ramach technik SEO poza stroną warto zadbać np. o wizytówkę w Google Moja Firma.
Postaw na skuteczne działania SEO i popraw wyniki w Google
Chcesz zadbać o pozycję firmowej strony w wyszukiwarce? Koniecznie sprawdź kondycję swojej witryny! W ofercie agencji marketingowej WeNet znajdziesz bogaty pakiet usług SEO. Specjaliści:
- wykonają dla Ciebie audyt strony i podpowiedzą, co poprawić,
- przeprowadzą optymalizację treści i optymalizację techniczną serwisu,
- zadbają o wartościowy profil linkowy,
- założą i poprowadzą atrakcyjny blog firmowy,
- będą precyzyjnie raportować swoje działania.
A to jeszcze nie wszystko. Więcej szczegółów o ofercie agencji znajdziesz na stronie WeNet.pl.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski