Jak skutecznie używać gadżetów reklamowych?

Fachowcy od reklamy i promocji od dekad zastanawiają się nad tym, czym powinny wyróżniać się skuteczne gadżety marketingowe. Obecnie liczy się ich pomysłowość, solidne i staranne wykonanie, a także nietuzinkowy styl. Jednak okazuje się, że to nie wystarczy, aby podbić serca potencjalnych klientów. Ogromną rolę odgrywa to, jak gadżety reklamowe są wykorzystywane przez firmy i czy dobrze wpisują się w koncepcję oraz charakter kampanii promocyjnej danej marki.
Do kogo mają trafić gadżety reklamowe?
Artykuły promocyjne to często akcesoria produkowane z myślą o jak największej liczbie odbiorców. Myślenie takie nie zawsze jednak przynosi najlepsze efekty. Bywa, że specyfika branży wymaga tego, aby skupić się jedynie na wybranej grupie potencjalnych klientów. Jednak doskonale, jeżeli upominki reklamowe zachęcają do zakupu produktów czy skorzystania z usług także inne osoby.
Gadżety firmowe z nadrukiem zawsze powinny znajdować się na podorędziu pracowników działu sprzedaży. To właśnie handlowcy i personel mający bezpośredni kontakt z klientem powinni móc rozdawać je osobom nawiązującym współpracę z firmą. Rozmaite gadżety marketingowe, takie jak chociażby te, które można zobaczyć na stronie sklepu OpenGift.pl, są na tyle małe, że można zabierać je w teren. Przedstawiciele handlowi spotykający się z klientami w różnych zakątkach Polski czy Europy zawsze powinni mieć je przy sobie.
Artykuły promocyjne to często akcesoria, które mają trafić do najmłodszych. Trzeba zdać sobie przy tym sprawę, że na ich preferencje zakupowe mają duży wpływ rodzice. Dlatego też gadżety reklamowe dedykowane tej grupie odbiorców, powinny jednocześnie uwzględniać opinie i gusta ich opiekunów. To najczęściej rodzice decydują o tym, że dany produkt znajdzie się w rękach ich dziecka.
Gadżety reklamowe mają niekiedy trafić do wszystkich osób, które kupiły wyroby danej marki lub skorzystali z usług firmy. W tym przypadku najlepiej spiszą się niewielkie podarunki. Mogą to być uwielbiane przez wszystkich słodkie krówki lub przydatne smycze czy torby reklamowe.
Nie można zapomnieć o tym, że akcesoria takie służą również do budowania dobrych relacji biznesowych. Dlatego eleganckie gadżety firmowe z nadrukiem to idealny wybór dla ważnych kontrahentów i partnerów handlowych firmy.
Gdzie można wykorzystywać materiały promocyjne?
Upominki reklamowe są bardzo często projektowane z myślą o tym, aby personel pracujący w dziale handlowym czy promocji zabierał je ze sobą na wydarzenia branżowe. Zalicza się do nich między innymi konferencje oraz targi. Gadżety można ofiarowywać osobom zainteresowanym ofertą firmy, ale część z nich na przykład cukierki powinna być dostępna dla wszystkich uczestników wydarzenia.
Niektóre gadżety służące do reklamy są upominkiem po pomyślnie sfinalizowanej transakcji. Jeszcze inne otrzymuje każdy z gości, który pojawi się w siedzibie firmy. Mają one skusić do nawiązania współpracy z marką.
Artykuły reklamowe to również grupa produktów przeznaczonych do bezpośredniej dystrybucji szerokiemu gronu odbiorców. Rozdaje się je przed takimi eventami jak koncerty czy mecze. Nadają się do tego znakomicie długopisy, smycze, antystresy.
Czym musi wyróżniać się dobry gadżet reklamowy?
Gadżet taki musi przede wszystkim przykuwać uwagę i nie dać o sobie zapomnieć. Dlatego powinien być nietuzinkowy oraz wyjątkowo zaprojektowany.
Ponadto liczy się staranne wykonanie materiałów promocyjnych. Są one zawsze wizytówką firmy i podkreślają jej prestiż. Muszą być solidne, a także charakteryzować się odpowiednim stylem.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski