O pozycjonowaniu stron internetowych słyszał chyba każdy właściciel witryny – jest to bowiem główny sposób na zwiększenie widoczności swojej strony w sieci. Co składa się na pozycjonowanie i dlaczego warto w nie zainwestować?

Pozycjonowanie strony www – co dokładnie oznacza?

Pozycjonowanie strony internetowej to działania, które mają za zadanie zapewnić witrynie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Google. Jest to kluczowe przy wypracowywaniu widoczności strony w sieci, bowiem większość ruchu na witrynach pochodzi właśnie z wyszukiwarki. Jeśli strona znajduje się na wysokim miejscu, czyli w top 10 wyników wyszukiwania na daną frazę, zyska wiele odwiedzin unikalnych użytkowników, zainteresowanych jej tematyką.

Na skuteczne pozycjonowanie strony www składa się wiele działań, przeprowadzanych bezpośrednio na samej witrynie, jak i w sieci. Jej pozycja w wynikach wyszukiwania jest zależna od tego, jak oceni ją algorytm wyszukiwarki, a na to składa się wiele czynników. Najwyżej oceniane są serwisy, które są użyteczne i przyjazne dla użytkowników – zawierają wartościowe informacje, są tematyczne, łatwe w odbiorze, w tym również na urządzeniach mobilnych, posiadają logiczną, przejrzystą strukturę i są bezpieczne. Na spełnienie wszystkich tych wymagań wpływa wiele czynników – zadaniem specjalisty SEO jest sprawienie, by strona została zgodnie z nimi poprawiona.

Co składa się na pozycjonowanie stron w Internecie?

Pozycjonowanie stron internetowych jest złożonym procesem, obejmującym wiele różnorodnych działań. Możemy podzielić je na dwie główne kategorie: optymalizację strony internetowej oraz link building. Na pierwszym etapie działań doświadczona agencja SEO wykonuje jednak przede wszystkim audyt SEO, który pozwala poznać mocne i słabe strony danej witryny. Dzięki niemu specjaliści mogą zaplanować wszystkie niezbędne prace, dobierając działania indywidualnie do danego serwisu.

Optymalizacja strony to działania wykonywane na witrynie, które mają za zadanie przygotować ją, by spełniała wymagania stawiane przez Google, była przyjazna i wartościowa dla użytkowników sieci oraz wysoko oceniana przez algorytm wyszukiwarki. Do optymalizacji zalicza się takie prace, jak:

  • dobór odpowiednich słów kluczowych i zoptymalizowanie pod nie witryny,
  • usunięcie błędów z kodu strony,
  • SEO copywriting,
  • przyspieszenie czasu ładowania się strony,
  • poprawa struktury strony,
  • przygotowanie wersji mobilnej witryny.

Link building to budowanie odpowiedniego profilu linków dla strony. Ma to ogromne znaczenie dla jej pozycji w wynikach wyszukiwania, Google ocenia bowiem wysoko strony, do których prowadzi dużo wartościowych odnośników z zaufanych miejsc w sieci. Specjalista SEO zajmuje się pozyskiwaniem odpowiednich linków oraz pilnowaniem, by w profilu nie znalazły się odnośniki szkodliwe – czyli np. pochodzące ze stron, do których wyszukiwarka nie ma zaufania.

Czy Twoja strona potrzebuje pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony firmy to działanie niezbędne w przypadku każdego internetowego serwisu – bez niego nie zyska on odpowiedniej widoczności w sieci. Duża liczba odwiedzin jest marzeniem każdego właściciela strony, jednak jej uzyskanie wymagania czasochłonnych działań, wykonywanych przez specjalistów. Skuteczne pozycjonowanie jest potrzebne nie tylko firmom działającym w sieci, obejmujących zasięgiem cały kraj – to także narzędzie przynoszące ogromne korzyści lokalnym biznesom. Firma działająca zarówno w Warszawie, jak i Bydgoszczy, Wrocławiu czy Gdańsku może mieć problem z wyróżnieniem się na tle swojej konkurencji i przyciągnięcie nowych klientów, niezależnie od branży, w której działa. Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie lokalne pozwoli sprawić, by o marce usłyszało wielu nowych potencjalnych klientów, co przełoży się na znacznie większy ruch w interesie.

Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?