Skróty biznesowe, które powinieneś znać

Wchodząc w świat pasjonatów jakiejś dziedziny bardzo często można się czuć nieco zagubionym. Zwykle takie grupy mają własne skróty, które dla osób z zewnątrz mogą brzmieć dziwnie i nieco egzotycznie.

Bardzo często są to zaczerpnięte z angielskiego słówka bądź językowe ciekawostki z innych krajów. Nic dziwnego, że tego typu zwroty mogą wpędzać w konsternację przypadkowego słuchacza. Osoby, które jednak chociaż przez chwilę przebywały w danym środowisku, z łatwością są w stanie rozszyfrować trudne słówka, ponieważ spotkały się z używaniem ich na co dzień. Dzięki takim akronimom konkretne grupy kształtują swoją odrębność, dlatego wchodząc w ich świat warto zapoznać się z ich językiem.

Skróty w świecie biznesu

Podobnie jak w innych środowiskach, w świecie biznesu również funkcjonują pewne językowe ciekawostki. Przykładem może być skrótowiec ABC od angielskiego powiedzenia Always Be Closing, czyli motywacyjna fraza dotyczące strategii sprzedaży. Wyraża ona poradę, która mówi o tym, by zawsze szukać nowych potencjalnych klientów i prowadzących do nich kanałów sprzedażowych. BEP – Break Even Point, czyli próg rentowności obrazuje natomiast sytuację, gdy przychody sprzedażowe pokrywają stałe i zmienne koszty przedsiębiorstwa. Słowo Churn to z kolei biznesowe określenie odejścia klienta. Istnieje również specjalny wskaźnik churn rate, który określa procentową część klientów, którzy zrezygnowali z naszych usług.