Rozwój mediów społecznościowych sprawił, że użytkownicy dostali w swoje ręce nowe możliwości. Są one związane z dzieleniem się swoim doświadczeniem. W ten sposób oprócz tradycyjnego wrzucania postów na mediach społecznościowych możemy również wrzucać zdjęcia, angażować znajomych w różne gry oraz dzielić się emocjami w czasie rzeczywistym. Na to pozwala nam transmisja online. Dzięki temu narzędziu firmy mogą pokazywać istotne wydarzenia tym samym wchodząc w interakcje z obserwującymi z dowolnego miejsca! Jeśli więc jesteś właścicielem firmy i jeszcze nie dostrzegłeś potencjału w tej technologii, warto przeczytać ten artykuł. Dzięki temu lepiej poznasz funkcje umożliwiające nadawanie na poszczególnych platformach social media. Warto też skorzystać z pomocy specjalistów, na przykład https://streaming-warszawa.pl/
Zaangażowanie odbiorców podczas transmisji
Taka technologia jest obecnie dostępna na większości portalach społecznościowych. Korzystanie z takiego narzędzia pozwala na zbudowanie więzi z widzami oraz zwiększenie aktywności odbiorców na naszym profilu. Transmisje na żywo potrafią zdobyć nawet trzykrotnie większe zasięgi niż standardowy film. Zapisywane relacje na żywo, które można obejrzeć później mają również więcej wyświetleń niż zwykłe nagrania. To jednak nie wszystko na co pozwala nam live streaming. Dzięki dobrym przygotowaniom oraz charyzmie możemy zwiększyć zainteresowanie odbiorców, dzięki czemu zwiększymy naszą sprzedaż usług lub produktów.
Poniżej przedstawimy wam dwie z najbardziej popularnych stron do prowadzenia transmisji online.
Facebook Live
Jest to jedna z aplikacji, które pozwalają na streaming. Transmitowanie na żywo może odbyć się za pomocą komputera jak i wszystkich urządzeń mobilnych. Jeśli chcemy rozpocząć transmisję, klikamy w pole do publikowania postów, gdzie rozwija się menu. Wybieramy opcję relacjonowania na żywo. Otrzymujemy wtedy możliwość dodania opisu oraz zmiany ustawień prywatności.
Oczywiście istnieją również zewnętrzne programy, które pozwalają prowadzić transmisję na portalach społecznościowych. Są one bardziej preferowane przez profesjonalistów ze względu na mnóstwo dodatkowych opcji. Wymagają one jednak dodatkowej wiedzy, którą można bez problemu posiąść po obejrzeniu kilku poradników. Po zakończeniu transmisji, jej zapis powstaje na naszym profilu. Jeśli jednak nie zależy nam na tym, żeby ktoś mógł zobaczyć powtórkę, można ją bez problemu usunąć.
YouTube
Jest to chyba najbardziej popularna strona umożliwiająca prowadzenie transmisji na żywo. Nie dość, że możemy na niej umieścić standardowe wideo, to możemy również prowadzić live streama. Tą platformę cechuje szeroki wybór jakości wideo, w której użytkownik może oglądać transmisję oraz funkcję DVR, dzięki której widz może cofnąć się do wybranego momentu podczas live’a.
Przed przystąpieniem do transmisji na żywo na tej platformie, warto sprawdzić, czy spełniamy wymagania. YouTube podchodzi do tego bardzo restrykcyjnie, ponieważ transmisję mogą prowadzić tylko zweryfikowane konta o bardzo dobrej opinii. Twórcy nie mogą również puszczać muzyki ze względu na prawa autorskie. Niezastosowanie się do tych zasad może skutkować blokadą takiego wideo na 90 dni. W tym okresie nie będziemy mogli również rozpoczynać nowych transmisji.