Nowe drogi rowerowe w Łodzi od Piłsudskiego po Widzew

2 min czytania
Nowe drogi rowerowe w Łodzi od Piłsudskiego po Widzew


Łódź szybko zyskuje kolejne kilometry tras rowerowych — od Retkini przez centrum aż po Widzew. Prace są już na zaawansowanym etapie, w kilku miejscach robotnicy wymieniają starą nawierzchnię na asfalt, a nowe ścieżki połączą ważne punkty miasta, w tym dworzec Łódź Kaliska i okolice Atlas Areny.

  • Zobacz, gdzie teraz powstają rowerowe połączenia w Łodzi
  • Rozszerzaj trasę — nowe odcinki łączą Retkinia z Widzewem i centrum

Zobacz, gdzie teraz powstają rowerowe połączenia w Łodzi

Urząd Miasta Łodzi informuje o wielu jednoczesnych inwestycjach rowerowych rozrzuconych po różnych dzielnicach. W ostatnich tygodniach nowe udogodnienia dla pieszych i rowerzystów pojawiły się na alei Piłsudskiego na odcinku między ulicami Paryską i Niciarnianą.

Również na ulicy Wycieczkowej wykonawcy zakończyli prace na fragmencie od ulicy Strykowskiej do parkingu przy ulicy Lisiej (popularnie nazywanym „kaloryfer”), a na alei Waltera-Janke powstała ścieżka od ulicy Obywatelskiej w stronę alei Wyszyńskiego. Prace prowadzone są też na ulicy Tuszyńskiej.

Rozszerzaj trasę — nowe odcinki łączą Retkinia z Widzewem i centrum

Prace nie ograniczają się do śródmieścia. W kolejnych lokalizacjach realizowane są nowe odcinki dróg dla rowerów: na alei Palki między rondem Solidarności a ulicą Wojska Polskiego, na ulicy Rokicińskiej od stadionu Widzewa Łódź do ronda Inwalidów oraz na ulicy Puszkina od Dąbrowskiego w kierunku ronda Sybiraków.

Na ulicy Krzemienieckiej budowa obejmuje fragment od alei Bandurskiego do ulicy Kozietulskiego. Dodatkowo cały remontowany odcinek ulicy Wróblewskiego — od alei Politechniki do ulicy Wólczańskiej — przewiduje układanie nowych ciągów rowerowych.

Prace pod Atlas Areną obejmują rozbiórkę starej infrastruktury i następnie budowę nowej trasy rowerowej, która połączy ulicę Krzemieniecką z dworcem Łódź Kaliska, co ma usprawnić dojazd rowerzystów do ważnego węzła komunikacyjnego.

W ramach modernizacji wymieniane są zużyte elementy nawierzchni. Zniszczone kostki brukowe zastępowane są równym asfaltem, co ma poprawić komfort i bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg.

Urząd miasta zapowiada, że tylko na trasie W–Z w 2025 roku pojawi się łącznie około 11 km nowych dróg dla rowerów.

Informacje o inwestycjach przekazał Urząd Miasta Łodzi.

Na podst. Urząd Miasta Łodzi

Autor: krystian