Podczas pierwszej fali covid wolontariat działał od marca do czerwca, wówczas zarejestrowało się 165 wolontariuszy i otrzymaliśmy około 650 spraw

Te osoby, które pomagały do tej pory, też potrzebują odpoczynku. Część osób po prostu nie może dłużej pomagać, dlatego liczba naszych wolontariuszy się skurczyła. Ale chcemy, by baza wolontariuszy pozwalała nam na pomoc, zwłaszcza teraz, w trakcie trwania trzeciej fali – informuje Katarzyna Dyzio, dyrektor Biura Aktywności Miejskiej.

Żeby zarejestrować się jako Miejski Wolontariusz, trzeba zgłosić się na adres mailowy:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub pod numerem telefonu Biura Aktywności Miejskiej 42 638 52 53. Następnie chętni są zapraszani do podpisania umowy o wolontariacie. Każdy wolontariusz jest wyposażany w rękawiczki i maseczki.

Potem pozostaje już tylko czekać na informację o potrzebującej osobie. A najczęstsza pomoc, jakiej udzielają wolontariusze, to robienie zakupów spożywczych, czy odbiór leków z apteki.

Podczas pierwszej fali covid wolontariat działał od marca do czerwca, wówczas zarejestrowało się 165 wolontariuszy i otrzymaliśmy około 650 spraw.

Podczas drugiej fali, ogłosiliśmy nabór i uruchomiliśmy wolontariat w połowie października. Działa on nieprzerwanie do dnia dzisiejszego.

- Wiemy, że część osób, kontaktuje się z wolontariuszami bezpośrednio, omijając urząd. Po tym pierwszym kontakcie i osobistym poznaniu się, seniorzy często otrzymują numer telefonu od wolontariusza i nie zgłaszają już swoich potrzeb na nasz urzędowy numer. To im po prostu znacznie ułatwia funkcjonowanie – dodaje Katarzyna Dyzio.

Od października zarejestrowano 190 spraw a zgłosiło się prawie 120 wolontariuszy.