Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Łódź

Obecnie przyciągnie treścią, czyli Content Marketing staje się coraz popularniejszy. Odbiorcy skrupulatnie wyszukują wartościowe treści w przystępnej formie, odrzucając spam i treści o niskiej jakości. Aby poprawiać swój wizerunek oraz przyciągnąć do swojej marki wielu nowych użytkowników warto używać wartościowego contentu i oryginalnych form przekazywania wiedzy. Formy contentu sprawiają, że oprócz prezentacji zawartości materiały będą przyciągały odbiorców również ciekawą formą. Poniżej prezentujemy 6 ciekawych form Content marketingu. W tym zakresie będzie również w stanie pomóc tego typu agencje SEO na terenie Warszawy.

Webinarium — kurs na żywo

Pierwszym oryginalnym i coraz modniejszy rodzajem contentu są webinaria. Obecnie, choć nie są szeroko używane i wykorzystywane, regularnie zyskują na popularności. Te sytuacje można przełożyć na własną korzyść. Webinaria są na tyle rzadkie, że skutecznie zwracają uwagę wielu osób — nawet tych niezwiązanych z branżą oraz tych szukających danego rozwiązania. Webinaria to kursy, szkolenia lub spotkania prowadzone i transmitowane na żywo. Jako marka, firma lub osoba zajmująca się daną tematyką, możemy prowadzić takie spotkania oraz oferować webinaria odbiorcom. Od technicznej strony wystarczy nam do tego celu kamerka internetowa oraz platforma do transmisji np. Facebook czy YouTube. Wiedzę w formie webinariów możemy przekazywać jako darmowe szkolenia, spotkania tematyczne, poradniki czy regularne publiczne spotkania.

Przeważnie webinaria służą jako płatne szkolenia lub kursy, ale dzięki darmowemu i publicznemu transmitowaniu naszego wystąpienia, przyciągniemy wielu nowych fanów i klientów. Webinaria oferowane przez nas mogą również być nieco bardziej tradycyjne i być ścisłym szkoleniem dla obecnych fanów. Plusami webinariów jest brak dużych kosztów, jakie trzeba ponieść oraz atrakcyjna forma, która przyciągnie wielu nowych klientów lub obserwatorów i pozwoli utrzymać obecnych.

FAQ

Drugą oryginalną formą contentu, którą możemy zamieszczać np. na naszej stronie internetowej lub w social mediach jest FAQ. To sekcja, w której umieszczamy najczęściej zadawane pytania oraz odpowiedzi. FAQ ma formę krótkich i zwięzłych wyjaśnień każdego ważnego zagadnienia. To bardzo często ignorowany sposób na dostarczanie do odbiorców wiedzy oraz odpowiedzi na ich pytania. W rzeczywistości niezależnie od branży, platform czy sytuacji użytkownicy, którzy wchodzą na naszą stronę, lubią otrzymywać szybką i rzeczową odpowiedzieć. Zamieszczenie FAQ w widocznym miejscu może spowodować, że użytkownik najpierw uzyska podstawowe odpowiedzi np. na kluczowe kwestie i rozpocznie dalsze przeszukiwanie strony czy profilu. W wypadku kiedy użytkownicy, wchodząc na naszą witrynę, nie będą mogli szybko znaleźć odpowiedzi np. na skomplikowanej stronie, bardzo często będą ją opuszczać i szukać innej firmy lub marki.

Darmowy E-book

Trzecim sposobem prezentowania treści i oryginalną formą content marketingu są e-booki. Choć są one znane i szeroko wykorzystywane w dalszym ciągu są dużo atrakcyjniejsze niż typowe artykuły czy wpisy na stronach internetowych. Osoby mające do wyboru kolejny tekst do przeczytania oraz e-book z pewnością zainteresują się właśnie książką internetową. E-booki możemy oferować za darmo z ciekawą zawartością. Nawet zebranie i przedstawienie ogólnych usystematyzowanych informacji będzie miłym gestem w stronę klientów lub odbiorców. Wielu z nich tylko z tego powodu zainteresuje się naszą marką, jeśli zobaczy reklamę darmowego e-booka, którego otrzymają bez konieczności spełnienia wymagań itp. Istnieje wiele programów do tworzenia e-booków, a sam e-book możemy również zamówić np. w agencji marketingowej. Przeważnie jest to kilkunasto — kilkudziesięcio stronicowy plik pdf z tekstem i zdjęciami. Zaoferowanie takiej wiedzy z pewnością przyciągnie wiele osób, a nasza marka będzie odbierana jako profesjonalna.

Case study

Case Study to analiza pojedynczego realnego przypadku. Najczęściej nazywana jest studium przypadku, czyli dokładnym opisem danego zagadnienia — czynności. Case Study może pokazywać np. jak zainstalować dany program, wykonywać daną czynność czy jak wykonać pewien proces. Dokładna analiza — krok po kroku i praktyczne przedstawienie danego rozwiązania jest dużo atrakcyjniejsze niż tradycyjny ogólny poradnik. Case Study możemy stosować w każdej dziedzinie w różnych formach np. tekstu czy materiału video. Osoby obecnie poszukują konkretnych treści, które będą pomocne i rzeczowe. Warto zatem rozważyć wykorzystanie tego rodzaju content marketingu.

Wirtualny spacer po firmie

Content, czyli treść to również zdjęcia czy materiały interaktywne. Jest to jedna z najbardziej efektownych form contentu, jaki możemy zaoferować swoim odbiorcom. Idealnie w ten styl wpisuje się wirtualny spacer po firmie, który dostarcza wielu przydatnych i cennych informacji. Jeśli posiadamy swoją firmę, biuro lub inne realne miejsce, które chcielibyśmy dokładnie pokazać naszym klientom, lub potencjalnym klientom wirtualny spacer nadaje się idealnie do tego celu. Wirtualny spacer jest wykonywany w technologii Google Street View i pozwala na zwiedzanie danego wnętrza w 360 stopniach. Osoba korzystająca ze spaceru może przesuwać się po pomieszczeniach oraz rozglądać po nich. W ten sposób możemy zaprezentować swoje biuro, hotel, punkt usługowy czy dowolne miejsce. Koszt wykonania wirtualnego spaceru to ok. kilkuset złotych za powierzchnię ok. 100m2. Na rynku działa wielu fotografów oferujących taki spacer. Jest on dodawany do wizytówki Google umieszczonej na mapach. Spacer możemy udostępnić np. na zewnętrznych stronach i nie musimy utrzymywać go czy płacić dodatkowych sum za wykorzystywanie.

Zdjęcia 360 stopni — Facebook

Ostatnią oryginalną formą content marketingu są zdjęcia 360 stopni. Są one podobne do wirtualnego spaceru, ale są prostszą jego wersja. Pojedyncze zdjęcie przedstawia dane miejsce, ale umożliwia rozkładanie się po nim w 360 stopniach. To w praktyce standardowa fotografia z możliwością rozglądania się po niej. Zdjęcia tego typu możemy wykonywać np. specjalnymi aparatami czy akcesoriami do telefonów lub składać je w programach z wielu zdjęć danego miejsca. Zdjęcia 360 stopni możemy udostępniać np. na Facebooku. Z pewnością takie zdjęcia robią duże wrażenie na osobach przeglądanych nasz profil i sprawiają, że zostanie przejrzany on bardzo dokładnie, a użytkownicy zainteresują się naszą marką.

Jak robić content marketing