Outsourcing call center czy to opłacalne?

3 min czytania
Outsourcing call center  czy to opłacalne?

Właściciele firm szukają różnorodnych rozwiązań na to, aby zwiększyć sprzedaż lub by sprawić, by marka była bardziej rozpoznawalna. Do dyspozycji jest cała masa różnorodnych możliwości. Popularne jest pozycjonowanie strony, bez którego trudno sobie wyobrazić możliwości reklamowania swojej działalności, a także szereg innych działań, m.in. telesprzedaż.

Korzystanie z z usług oferowanych przez call centers, firma może znacząco zwiększyć możliwości sprzedażowe. Poza tym, może także dotrzeć do dużego grona odbiorców. Problem pojawia się jednak już przy próbach organizacji takiego pomysłu. Wyposażenie swojej firmy w odpowiedni sprzęt, zdobycie koniecznej wiedzy, a także znalezienie ludzi z doświadczeniem na stanowisko telemarketerów to bardzo duży wydatek. Rozwiązaniem jest skorzystanie z firm oferujących outsourcing call center.

Zalety sprzedaży przez telefon

Dlaczego warto w ogóle inwestować w telesprzedaż? Powód podstawowy jest bardzo prosty. Dzięki sprzedaży przez telefon, można kontaktować się z potencjalnymi klientami, namawiając ich do zainteresowania się usługami lub produktami. Można również kontaktować się ze stałymi klientami, podtrzymując relacje. Trudno jest to zrobić, na dużą skalę, w inny sposób tak, aby klient czuł, że firma naprawdę o nim pamięta. Inaczej reaguje bowiem klient na firmę, która zwraca się do niego bezpośrednio, a inaczej, kiedy reklama kierowana jest do ogółu.

Sprzedaż przez telefon, to nie tylko dzwonienie do klientów, które często kojarzy się z nagabywaniem ich. To również możliwość nawiązywania z nimi kontaktu i odpowiadania im na różne sposoby, wykorzystując różnego rodzaju drogi: live chat, sms, a nawet pocztę tradycyjną. Oczywiście, każdy z tych kontaktów powinien być uzasadniony. Jeżeli grupa docelowa to głównie tradycjonaliści, działaniem przemyślanym i skutecznym będzie kontaktowanie się z nimi poczta tradycyjną. Jeżeli natomiast klientami są osoby młodsze, chcące szybko uzyskać informacje o produkcie, live czas sprawdzi się doskonale. Są także klienci, którzy chcą porozmawiać o usłudze lub produkcie telefonowanie do nich to najlepszy sposób.

Firmy oferujące usługi telemarketingowe , zapewniają możliwość stałego kontaktu z klientem. Doskonale wiadomo, że konkurencja nie śpi. Bez względu na branżę, zawsze znajdą się firmy konkurujące. Dlatego wciąż trzeba trzymać rękę na pulsie. Jeżeli klient jest zainteresowany usługa, powinien dostać natychmiastową odpowiedź. Firmy oferujące usługi telemarketingowe gwarantują stały kontakt, dzięki czemu klient nie będzie miał czasu, aby poszukać podobnej oferty u konkurencji. Szybkość działania jest tym, co w telesprzedaży bardzo się liczy!

Wiele osób nie wie, czy w ogóle można w jakikolwiek sposób mierzyć skuteczność prowadzonych działań przez firmę oferującą usługi call center. Jest to możliwe! Wiele dobrych firm oferuje śledzenie rezultatów prowadzonych przez nich działań. Systemy tych firm pozwalają na raportowanie i przesyłanie statusów, dzięki czemu osoba, która zamówiła usługę telesprzedaży, będzie na bieżąco informowana. Jednak, należy pamiętać o tym, że najczęściej skutki widoczne są pod koniec kampanii lub po jej zakończeniu.

Outsourcing usług pozwala wielu firmom zaoszczędzić wiele kosztów związanych np. ze stworzeniem i wyposażeniem odpowiednich stanowisk. Dlatego jest bardzo opłacalny. Obecnie można wykorzystywać go do prowadzenia różnych kampanii i działań outsourcing usług call center to tylko nieliczna z wielu propozycji na rynku outsourcingu. Firmy call center oferują naprawdę dużo: generowanie leadów , sprzedaż przez telefon , kontaktowanie się przez pocztę tradycyjną, live chat, video live chat. Czy warto skorzystać? Zazwyczaj tak, chociaż oczywiście zależy to od specyfiki firmy.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

informacjelodzkie_kf