Weryfikujemy kompetencje prawników oraz jakość usług oferowanych w kancelariach adwokackich i prawniczych

Zwracając się po pomoc do prawnika mamy nadzieję, że trafiliśmy do osoby kompetentnej i uczciwej, która nie tylko doradzi nam w naszej sprawie, ale również przyzna się, jeśli sprawa okaże się wykraczać poza jej kompetencje. Niestety praktyka pokazuje, że nie każda kancelaria adwokacka jest na tyle uczciwa, żeby przyznać się do braków merytorycznych lub warsztatowych. Dlatego w dzisiejszym artykule podpowiadamy klientom z miasta Gliwice, jak ocenić czy prawnik, do którego trafili jest kompetentny i jak prowadzić rozmowy z kancelarią adwokacką, aby zostać potraktowanym serio.

Jeśli masz sprawę, która z różnych względów wymaga konsultacji prawnej, koniecznie zapoznaj się z naszymi wskazówkami. Dzięki nim, twój adwokat potraktuje cię poważnie, a ty będziesz miał poczucie, że wszystko masz pod kontrolą. Nie musisz być specjalistą od prawa, żeby podejmować trafne decyzje.

Prawnik – dobry czy zły?

Oceniając działalność zawodową prawników trudno posługiwać się określeniami „dobry” czy „zły”. Tak naprawdę każdy prawnik i adwokat jest inny, i każdy specjalizuje się w nieco innych sprawach. Jeśli nasza sprawa leży w kręgu zainteresowań danego prawnika z pewnością będziemy go mogli z czystym sumieniem zarekomendować jako dobrego prawnika, podczas gdy trafiwszy do prawnika o nieco innym obszarze zainteresowań zawodowych dojdziemy do wniosku, że to kiepski adwokat i nie warto było korzystać z jego pomocy. Osoba z zupełnie inną sprawą może mieć odwrotne zdanie. Pierwszy adwokat całkowicie nie będzie jej odpowiadał, podczas gdy drugi okaże się prawdziwym fachowcem i cudotwórcą. Jak więc mieć pewność, że trafiliśmy pod najlepsze z możliwych skrzydła?

O tym, czy ktoś jest dobrym czy złym prawnikiem decyduje przede wszystkim podejście do klienta. Jeśli już na wejściu czujesz się bagatelizowany i ignorowany, bo na twojej sprawie nie da się zbyt dużo zarobić to zwyczajnie wyjdź z gabinetu, nawet jeśli będziesz zobligowany ponieść koszt umówionej wizyty. Wydawać by się mogło, że bagatelizowanie klientów indywidualnych jest domeną dużych kancelarii adwokackich, okazuje się jednak, że wcale nie. Wszystko tak naprawdę zależy od ukierunkowania kancelarii na klienta. Kancelaria adwokacka Gliwice specjalizująca się w obsłudze klienta biznesowego niechętnie poświęci swój czas na klienta indywidualnego lub zaproponuje taką stawkę rozliczeniową, żeby klient sam zrezygnował z obsługi.

Jakie jeszcze zagrożenia czyhają na potencjalnych klientów kancelarii prawnych?

Teoretycznie niewielkie kancelarie prawne i adwokackie oferują kompleksową i fachową obsługę osobom fizycznym oraz małym przedsiębiorcom. W praktyce może się jednak okazać, zwłaszcza kiedy sprawa jest szczególnie złożona, iż braknie im nie tylko mocy przerobowych, aby odpowiednio przygotować się do postępowania procesowego, ale przede wszystkim wiedzy i doświadczenia. Duża kancelaria adwokacka ma ten plus, że zatrudnia wielu adwokatów, radców prawnych oraz prawników dopiero przeprowadzających aplikacje. To oznacza, iż nad sprawą pochylić się będą mogły w razie potrzeby doświadczone osoby reprezentujące różne dziedziny prawa, co daje pewność, iż w sprawie uczyniono wszystko, co było możliwe, żeby sąd orzekł na rzecz klienta. Oczywiście taka pomoc będzie relatywnie droższa, niż w przypadku wynajęcia niewielkiej kancelarii, ale z drugiej strony warto wziąć pod uwagę potencjalne zyski i oszczędności wynikające z fachowej obsługi prawnej.

Gliwice: dobry prawnik czeka pod adresem http://www.felkowski.pl/. Nie groźny mu Sąd Rejonowy Gliwice i Sąd Okręgowy w Gliwicach. Nie groźne mediacje i negocjacje oraz kipiące prawniczym żargonem umowy i pisma.

prawnik prawnikowi nie równy