Jak zachęcić klienta do ponownych zakupów w sklepie internetowym?

2 min czytania
Jak zachęcić klienta do ponownych zakupów w sklepie internetowym?

Prowadzenie firmowego sklepu internetowego jest sporym wyzwaniem. Oprócz kwestii promocji, na przykład za pośrednictwem stron typu katalog ze spisem firm, istotne jest także to, aby klient chętnie powracał przy okazji kolejnych zakupów. Jak więc przekonać klienta do tego, aby zrobił zakupy ponownie w firmowym sklepie internetowym?

Program lojalnościowy

Niezwykle ciekawym sposobem i motywacją do robienia zakupów właśnie w tej konkretnej firmie jest stworzenie odpowiednio interesującego programu lojalnościowego. Każdy program lojalnościowy może wyglądać inaczej, w zależności od szerokości asortymentu i rodzaju sprzedawanych produktów. Wszystkie jednak sprowadza się do jednego do tego, że kupując w danym sklepie internetowym klient jest w stanie coś dodatkowo zyskać. Mogą to być punkty, które będzie w stanie wymienić na nagrody lub punkty, które uprawnią go do stałej zniżki na wszystkie zakupy. Możliwości pod tym względem jest całe mnóstwo, ale aby dobrać odpowiednią metodę działania programu lojalnościowego można to zbadać po prostu poprzez ankiety dla klientów.

Wysyłanie wiadomości e-mail w formie newslettera to dobry pomysł, aby utrzymywać stały kontakt z osobami, które dokonały zakupów w sklepie i zaznaczyły zgodę na otrzymywanie dodatkowych wiadomości. Aby zachęcić do zapisywania się do newslettera można zaoferować unikatowe zniżki, kupony oraz promocje tylko i wyłącznie dla ekskluzywnego grona odbiorców wiadomości e-mail od firmy. Newsletter to także świetny sposób na to, aby przypominać klientowi o tym, że jakiś czas temu zrobił zakupy w sklepie internetowym firmy i już od dłuższego czasu nie odwiedził witryny sklepu. Można przy okazji przekazać mu promocyjny kupon ze zniżką lub zastosować innego rodzaju zachętę do powrotu oraz do zrobienia kolejnych zakupów.

Autor: Materiał partnera

informacjelodzkie_kf