UM Łódź: Call Center Senior. Uruchomiliśmy specjalny telefon dla seniorów

2 min czytania

- Teraz telefon działa w godzinach pracy urzędu, czyli we wtorki w godzinach 9:00 -17:00, w pozostałe dni powszednie od 8 do 16. Jeżeli liczba połączeń telefonicznych wzrośnie wtedy będziemy reagować i wydłużać czas pracy informuje Jarosław Chwiałkowski, pełniący obowiązki dyrektora Departamentu Organizacji Urzędu i Administracji UMŁ.

Seniorzy najchętniej korzystali z tego numeru w marcu, od 16 do końca marca w sumie zgłosili ponad 1200 różnych spraw.

- Były to różne pytania od tych dotyczących otwarcia aptek, przychodni, przez zgłaszanie potrzeb robienia zakupów, aż po chęć po prostu porozmawiania dodaje dyrektor Jarosław Chwiałkowski.

Centra Zdrowego i Aktywnego Seniora zostają zamknięte, w zamian za to, realizowane będą zajęcia online.

- Oferujemy zajęcia fizjoterapeutyczne, gimnastyczne, odbywają się teraz za pośrednictwem Internetu, można to zobaczyć na naszej stronie, na facebooku. Chodzi o to, by seniorzy mieli możliwość spędzenia ciekawie czasu i nie popadali w depresję. informuje Katarzyna Jarosińska z zespołu ds. polityki senioralnej UMŁ.

Dodatkowo uruchomiony został projekt Przepis na zdrowie”, który pomaga walczyć ze stresem w życiu codziennym. Są to warsztaty, podczas których można dowiedzieć się jak radzić sobie z lękiem w życiu codziennym, ale też po prostu porozmawiać
z innymi ludźmi. Wszystkie informacje na temat zajęć dedykowanych seniorom są na stronie

Od piątku 16 października Biuro Aktywności Miejskiej przyjmuje zgłoszenia do Miejskiego Wolontariatu. W tym celu uruchomiliśmy specjalny adres mailowy i numer telefonu. Pod adresem e-mail

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub numerem telefonu Biura Aktywności Miejskiej 42 638 52 53 wszyscy zainteresowani otrzymają informacje i kolejne instrukcje co zrobić, by zostać wolontariuszem. Każdy wolontariusz zostanie wyposażony w rękawiczki i maseczki. Najczęstsza pomoc to zakupy spożywcze, czy odbiór leków z apteki.

Podczas pierwszej fali covid wolontariat działał od marca do czerwca, wówczas zarejestrowało się 165 wolontariuszy i otrzymaliśmy około 650 spraw.

Apelujemy także jako miasto, o wsparcie sąsiedzkie taka pomoc jest najłatwiejsza do zorganizowania i najbardziej skuteczna. Zrobienie dodatkowych zakupów sąsiadowi z tej samej klatki, jest najlepszym rozwiązaniem i najmniej obciążającym, dla samych pomagających.

Autor: krystian