Jak wygląda projektowanie wizytówki

Projektowanie idealnej wizytówki wcale nie jest takim prostym zadaniem jak się wydaje. Musimy dopasować wszystkie niezbędne informacje na małej kartce papieru. Sam proces projektowania podzielony jest na kilka etapów. Każdy z ich musi zostać zrealizowany perfekcyjnej. Inaczej nasza karta nie będzie estetyczna, przez co bardzo często będzie lądować w śmietniku. Wizytówka musi być przede wszystkim prosta, czytelna i elegancka. Warto zawrzeć na niej najważniejsze informacje o danej firmie. Sprawdź te wizytówki druk.

Rozmiar

Rozmiar wizytówki jest bardzo ważną kwestią. Zaleca się przy projektowaniu stosować standardowe wymiary 90x50mm albo 85x55mm. Jednak, jeśli zamierzasz wykorzystać inny rozmiar, nie ma żadnego problemu. Musisz się jednak liczyć z tym, że nieporęczne wizytówki, które nie będą się mieściły w portfelu czy etui na karty biznesowe będą lądowały w koszu na śmieci. Rozmiar 90x50mm jest uniwersalny i najczęściej wybierany. Jeżeli chcesz zachować oryginalność karty, możesz zdecydować się na zaokrąglone rogi.

Czcionka

Oczywiście sama treść jest bardzo ważna w wizytówkach, jednak czcionka, jaką jest ona zapisana również wymaga odpowiedniej uwagi. Musi ona współgrać z naszym logiem i ogólną charakterystyką wizualną naszej karty. Poleca się unikać ozdobnych fontów i dużych rozmiarów. Najlepiej jest znaleźć wyważony środek.

Druk jednostronny czy dwustronny?

Jeżeli treści, których chcesz umieścić na swojej wizytówce jest sporo, warto zastanowić się nad drukiem dwustronnym. Z tyłu swojej karty biznesowej możesz umieścić mapkę dojazdu, wypunktowane menu świadczonych usług, logo firmy, kartę stałego klienta czy inne ciekawe rozwiązania. Jeśli jednak wystarczą Ci podstawowe informacje bez żadnych dodatków, wystarczy druk jednostronny.

Logo i najważniejsze elementy wizytówki

Przy projektowaniu wizytówek warto zwrócić najwięcej uwagi przy logo firmy, to ono pozwala na jej rozpoznanie. Powinno być głównym i najbardziej czytelnym elementem wizytówki. Następnie, zaraz po logo, znajduje się imię, nazwisko i zajmowane obecnie stanowisko. Na sam koniec zostają elementy kontaktowe, które są również ważne, jednak uwagę klienta musimy przykuwać czymś innym.

Próbne wydrukowanie wizytówki

Warto pamiętać o tym, że na komputerze wiele elementów wygląda zupełnie inaczej niż na wydruku. Dlatego warto przed samym wysłaniem gotowego projektu do drukarni wydrukować kartę biznesową nawet na swoim domowym sprzęcie. W ten sposób będziemy mieli mniej więcej podgląd na to, jak wyglądać będzie nasza wizytówka. Jeżeli wszystko jest w porządku, pamiętajmy o odpowiednim zapisaniu pliku do wydruku. Jest to ważne, aby nie uległ on przekształceniu. Sam projekt powinien zostać wysłany do drukarni w formacie PDF lub TIFF.

Spady

Ten element ma bardzo znaczący wpływ na czytelność samej wizytówki. Jeżeli niewłaściwie zaprojektujemy spad, możemy sprawić, że ważne informacje zostaną po prostu ucięte. Najczęściej przyjmuje się margines o szerokości 5mm. Warto jednak zapytać o to swoją drukarnię. Treść jest bardzo ważną kwestią w wizytówce i musimy zadbać o to, żeby była ona czytelna i przekazywała najważniejsze informacje.

Kolorystyka wizytówki

Warto wiedzieć, że każdy monitor może pokazywać inne barwy. Dlatego przed rozpoczęciem prac albo przed oddaniem projektu do drukarni, warto zapisać plik w kolorystyce RGB lub CMYK. Ten drugi model stosuje się w urządzeniach drukujących. W ten sposób uzyskasz gwarancję takich kolorów, jakich oczekujesz.