Wolontariat działa w prosty sposób: wystarczy zadzwonić na urzędowy numer Call Center, czyli: 42 638 55 00.
Mieszkaniec potrzebujący pomocy, kontaktuje się w ten sposób z jednym z urzędników. Ten – przyjmując zgłoszenie, rejestruje gdzie mieszka i pod jakim numerem telefonu można się z nim kontaktować. Sprawę przekaże potem jednemu z wolontariuszy – takiemu, który mieszka jak najbliżej, na tym samym osiedlu lub nawet tej samej ulicy. Wolontariusz wówczas deklaruje przyjęcie zgłoszenia, dzwoni do osoby potrzebującej pomocy i umawia się – o której godzinie będzie na miejscu. Realizuje zakupy, przynosząc je do domu, a na koniec, daje znać do Call Center, że potrzebujący mieszkaniec uzyskał pomoc.
Bywa też tak, że mieszkańcy, kontaktują się już później samodzielnie z konkretnym wolontariuszem.
Miejski Wolontariat uruchomiliśmy, 16 marca (poniedziałek). Jak zostać wolontariuszem? Może się do niego zgłosić każda osoba – urzędnicy, harcerze, osoby pracujące w fundacjach i stowarzyszeniach, ale także każdy mieszkaniec.
Aby zgłosić się do udziału w Miejskim Wolontariacie należy wysłać maila z informacjami: imieniem, nazwiskiem, numerem telefonu, w tytule wpisując „WOLONTARIAT MIEJSKI”. Maila trzeba przesłać na adres:
Po otrzymaniu maila pracownik Biura ds. Partycypacji Społecznej UMŁ skontaktuje się z chętnym do pomocy mieszkańcem i poinstruuje co dalej. Wolontariusze wyposażani są w rękawiczki ochronne, a także identyfikator – z numerem, a także stemplem Urzędu Miasta Łodzi.
ZOBACZ NA FILMIE, JAK DZIAŁA WOLONTARIAT MIEJSKI: