Zalety telefonów IP

3 min czytania
Zalety telefonów IP

Telefony IP, nazywane również telefonami VoIP, wypierają klasyczne telefony biurowe analogowe. Chociaż telefon IP wygląda czasem niemal identycznie jak telefon analogowy, to jednak jego funkcjonalności są bogatsze: głos przesyłany jest cyfrowo a komunikacja możliwa jest dzięki podłączeniu do Internetu. Gwarantuje to wiele korzyści i właśnie nad nimi pochylimy się w tym artykule.

Producenci telefonów IP

Od kiedy Internet stał się powszechnie używany, wielu producentów zainwestowało w zupełnie nowe rozwiązania dla biznesu. Firmy takie jak Polycom, Cisco czy Yealink zaczęły oferować klientom biznesowym urządzenia, które służą nie tylko do wykonywania połączeń, ale integrują szereg potrzebnych w biurze funkcjonalności, które zwiększają wydajność pracy, sprawiają że jest ona łatwiejsza i przyjemniejsza. Dziś wiele firm nie wyobraża sobie rezygnacjiz telefonii VoIP.

Telefony IP - oszczędności i lepsza komunikacja

Telefony VoIP działają inaczej niż telefony stacjonarne. Podstawową różnica jest odmienna infrastruktura. Klasyczne telefony potrzebują linii telefonicznej. To oczywiście sporo kosztuje. Natomiast telefony IP działają w oparciu o połączenia internetowe, a także konta użytkowników i adresy SIP. To powoduje, że koszty utrzymania takiego telefonu są znacznie niższe! Ale nie tylko oszczędności sprawiają, że warto zainwestować w taki telefon w swojej firmie. Kolejną pozytywna cechą jest możliwość odbierania połączeń od wielu klientów. Wykorzystując klasyczne telefony oparte na linii telefonicznej do firmy może dodzwonić się wyłącznie jedna osoba. Wszystkie inne, które chciałyby w tym samym czasie połączyć się z firmą usłyszą w słuchawce głos zajętości. Tymczasem telefony VoIP pozwala na przyjmowanie połączeń od większej liczby rozmówców (liczba ta zależy do modelu telefonu).

Zapewnij sobie więcej możliwości

Telefony IP od dobrych producentów zapewniają wiele przydatnych funkcjonalności. Najczęściej wymienia się możliwość korzystania z obszernej książki telefonicznej, funkcji głośnomówiącej, bezpośredniego połączenia IP bez sip proxy, wstrzymywania lub wyciszania połączeń, intuicyjnego interfejsu użytkownika, wygodnych i coraz większych wyświetlaczy, a także wygodnych klawiszy funkcyjnych, kontekstowych i nawigacyjnych. Dzięki nowoczesnym telefonom jest mniejsze ryzyko utraty klientów. Z pewnością warto rozważyć zakup urządzeń, które mogą w znaczny sposób poprawić funkcjonowanie całej firmy, tym bardziej że rozwiązania tego typu są coraz tańsze (z powodu coraz większej powszechności).

O czym warto pamiętać?

Decydując się na zakuptelefonu IP warto pamiętać o tym, aby decydować się na produkty pochodzące od znanych i cenionych na rynku producentów takich jak Polycom. Ich urządzenia są testowane i wciąż ulepszane, dzięki czemu można mieć pewność, że sprzęt będzie służył przez wiele lat. Należy także pamiętać, że jakość połączenia w dużej mierze zależy od sprzętu. Dlatego, jeżeli zależy nam na bardzo dobrej jakości, nie należy kupować telefonów VoIP z najniższej półki. Oczywiści, czasem zdarza się, że jakość połączeń nie jest dobra nawet z zastosowaniem telefonu najbardziej zaawansowanego. Odpowiedzialna jest za to zazwyczaj nieodpowiednia szybkość połączenia internetowego.

Kupując telefon IP dla swojego biznesu, warto zastanowić się nad własnymi potrzebami. Nie zawsze koniecznym jest kupowanie telefonu z największa liczbą funkcji. Niekiedy lepiej postawić na telefony IP bezprzewodowe, zwłaszcza w mniejszych biurach oraz w firmach, w których liczy się mobilność. Dobrze dopasowane urządzenie do potrzeb to gwarancja wygody, zwiększonej efektywności i sporych oszczędności.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

informacjelodzkie_kf