CPK otrzymała właśnie pozwolenie na budowę drugiego tunelu kolejowego pod łodzią. To najważniejsza część inwestycji. Chodzi o 4-kilometrowy odcinek tunelu, którym w przyszłości pojadą szybkie pociągi. Połączy on dworzec Łódź Fabryczną z Rekinią. - Uzyskanie pozwolenia na budowę umożliwia rozpoczęcie prac przy tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi. To jeden z najbardziej wymagających odcinków wchodzących w skład linii kolejowej Y i jednocześnie nasz najbardziej zaawansowany projekt — mówi Mikołaj Wild, prezes spółki CPK. Drugi łódzki tunel kolejowy to element większego projektu. Kolej dużych prędkości ma pozwolić na szybki dojazd do planowanego lotniska w Baranowie między Łodzią a Warszawą. Szybkie pociągi połączą nie tylko Łódź z Warszawą, ale będzie można nimi dojechać na przykład do Sieradza, czy dalej do Wrocławia. Wg planów, dzięki nowemu połączeniu, z Łodzi do stolicy będzie można dojechać nawet w 45 minut.

POLECAMY

PKP budują stację Łódź Zarzew. Utrudnienia dla pasażerów ŁKA [SZCZEGÓŁY]
ulica
Najdłuższe ulice w Łodzi. Która liderką? Uwaga, na liście nie ma Piotrkowskiej!

Pierwsze prace już trwają

Pierwsze prace przy budowie tunelu już trwają. Na razie są to prace przygotowawcze. - Od września trwa wzmacnianie fundamentów Łódzkiego Domu Kultury [...] Koszt tego kontraktu to nieco ponad 93 mln zł netto — informuje CPK. Poza tym trwa przebudowa podziemnej infrastruktury potrzebnej do obsługi tunelu w przyszłości. Budowana jest także sieć energetyczna. Wkrótce ma ruszyć także budowa tak zwanych komór startowych dla tarcz TBM drążących tunel. Jedna z nich powstanie przy dworcu Łódź Fabryczna, druga, na Retkini, w okolicach ulic Obywatelskiej, Maratońskiej i Waltera Janke. Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała już umowę z ich wykonawcą.