Chodzi tu o dwie prace, które muzeum wypożyczyło specjalnie na sobotni pokaz: dwie części „Kompozycji monumentalnej” (instalacja, tkana rzeźba, 1973-75, depozyt z Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie) oraz „Ubranie czarne VI” (1976, kolekcja CMWŁ).
To już ostatni pokaz Sarah Burton dla domu mody Alexander McQueen, projektantka po niemal 30 latach żegna się z marką. Pokaz wyjątkowy, ponieważ inspirowany polską sztuką, a dokładniej twórczością Magdaleny Abakanowicz, jednej z najwybitniejszych polskich artystek.
- Latem tego roku napisała do mnie Sarah Burton z prośbą o wypożyczenie prac Magdaleny Abakanowicz. Dyrektorkę kreatywną Aleksandra McQueena zachwyciła wystawa „Magdalena Abakanowicz: Every Tangle Of Thread And Rope”, którą pokazywano w londyńskim Tate Modern. Wiele eksponowanych tam prac pochodziło ze zbiorów CMWŁ. Burton stwierdziła, że dzieła artystki wiążą się z ideą jej wiosennej kolekcji i z koncepcją pokazu. Podkreśliła nowatorski charakter wzornictwa McQueena oraz zamiłowanie do wybitnego rzemiosła. Zapewniła też opiekę kuratorską Mary Jane Jacob, kuratorki ekspozycji w Tate i znawczyni Abakanowicz, oraz to, że zachowa konieczne do spełnienia normy bezpieczeństwa. W rezultacie mieliśmy ogromną przyjemność pokazać prace Polki fanom i znawcom mody z całego świata – dla magazynu Vogue mówiła Aneta Dalbiak, dyrektorka muzeum, która miała okazję obejrzeć show na żywo.
Pokaz odbył się w ramach Paris Fashion Week w Carreau du Temple w Paryżu.