Tramwaje GT6M-ZR są przede wszystkim pojazdami niskopodłogowymi, co zdecydowanie ułatwia korzystanie z komunikacji miejskiej osobom na wózkach oraz z trudnościami ruchowymi. Dodatkowo są to wagony dwukierunkowe, które świetnie sprawdzają się podczas remontów i na odcinkach, gdzie nie ma typowej pętli tramwajowej. Wagony są konstrukcyjnie bliźniaczo podobne do posiadanych już przez MPK Łódź tramwajów NF6D. Ułatwi to ich codzienną eksploatacje.
Zakupiono łącznie dziesięć takich tramwajów z Jeny. Pierwsze dwa wagony powinny dotrzeć do Łodzi już w weekend. Kolejne dwa są spodziewane jeszcze w tym roku, a pozostałe sześć przytransportowane zostanie do połowy 2024 r.
POLECAMY
Największe wsie w Łódzkiem. Mają więcej mieszkańców niż niejedno miasto! [RANKING]
Najmniejsze miasta w województwie łódzkim. Które na podium? [RANKING]
Tramwaje GT6M-ZR
Sprowadzane tramwaje GT6M-ZR zostały wyprodukowane w latach 1995-1996 przez AEG. Są dwukierunkowe i w stu procentach niskopodłogowe. Ważą 30,5 tony i mają długością 27,32 m. Pasażerowie mają do dyspozycji 46 siedzeń plus 4 składane. Na stojąco mogą podróżować tym pojazdem jeszcze 164 osoby.
Tramwaje, zanim wyjadą na tory, będą dostosowane elektrycznie do łódzkiej sieci trakcyjnej. Zamontowana zostanie informacja pasażerska, kasowniki, biletomat oraz dostosowane zostanie oznakowanie wagonu do łódzkich warunków.