UM Łódź: Nowy antykolizyjny system w MPK Łódź. Korzysta już z niego Australia i kraje Ameryki Północnej
System wspomagania składa się z wielofunkcyjnej kamery, czujnika radarowego i elektronicznej jednostki sterującej. Wielozadaniowa kamera rejestruje przebieg toru oraz pojazdy i osoby znajdujące się przed tramwajem. W czasie rzeczywistym przekazuje te informacje do czujnika radarowego. Dane o obiektach z systemu wideo i radarowego są łączone w ogólny obraz otoczenia. Na tej podstawie, biorąc pod uwagę własną prędkość pojazdu, system oblicza ryzyko kolizji. Jeśli wykryje niebezpieczeństwo, ostrzega kierowcę za pomocą specjalnej lampki w kokpicie i sygnału dźwiękowego. Jeśli motorniczy nie zareaguje, funkcja bezpieczeństwa automatycznie wyhamuje tramwaj, aż do całkowitego zatrzymania.
Każde rozwiązanie, które zwiększa bezpieczeństwo naszych pasażerów, prowadzących i innych uczestników ruchu jest dla nas niezwykle istotne. System ten nie zastąpi prowadzących, ale pomoże im uniknąć kolizji lub zmniejszy jej ewentualne skutki” mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK Łódź.
Łódź dla hipsterów. 20 najmodniejszych adresów, które trzeba znać [PRZEWODNIK]
Niebieskie Źródła należały do Łodzi. Jak woda z rezerwatu miała trafić do kuchni łodzian?
System znany na całym świecie
System ostrzegania przed kolizją pochodzi od firmy Bosch Engineering i został wdrożony wspólnie z integratorem systemów ENIKA w siedmiu tramwajach typu Cityrunner.
Nasz system zainstalowało już 24 operatorów na całym świecie. Cieszymy się, że Łódź jest pierwszym miastem w Polsce, które ten system przetestowało i wdrożyło. Jest to system wspomagający prowadzącego. Funkcje rozpoznawania obiektów i ostrzegania mają pomóc zapobiegać w szczególności wypadkom z obrażeniami ciała mówi Benjamin Feucht z firmy Bosch Engineering.
Najważniejsze było tak wdrożyć system, aby nie przeszkadzał on motorniczemu, a mu pomagał. Jest to podobny system jaki możemy spotkać w niektórych samochodach. W autach jednak system widzi, w którą stronę prowadzący chce skręcić. Ten system musi rozpoznawać kierunek skrętu szyn tłumaczy Bartosz Szyller, wiceprezes firmy Enika.
System ostrzegania przed kolizją tramwajową (TFCW) firmy Bosch Engineering jest używany w przewozach pasażerskich od 2017 roku. Obecnie około 1700 systemów TFCW jest dostarczanych w tramwajach w Europie, Australii i Ameryce Północnej.
Autor: krystian