Problemy z danymi od PKP

Skąd problemy z wysokością wiaduktu? Są one skutkiem błędnych danych geodezyjnych przekazanych przez PKP projektantowi – nie uwzględniały one tego, że torowisko zostało podniesione podczas remontu. Przygotowany na tej podstawie projekt przebudowy wiaduktu został przez PKP zaakceptowany, nie pojawiły się także żadne zastrzeżenia do decyzji ZRID wydanej w 2016 r. Dopiero w maju 2022 r. przeprowadzona przez wykonawcę rutynowa kontrola wykazała, że pale podporowe nie spełniają przepisów dotyczących wysokości, na jakiej musi być zawieszona sieć trakcyjna. Miasto wystąpiło do wykonawcy o wyliczenie, o ile centymetrów należy je podnieść. Wyniki tej analizy będą znane w najbliższych dniach.

POLECAMY

TOP 10 symboli Łodzi. Czy znasz je wszystkie? Co dodasz do naszej listy? [ZDJĘCIA]

Koncerty w Atlas Arenie 2022. Dawid Podsiadło, The Cure i kto jeszcze? [SZCZEGÓŁY]

Wykonawca zapewnia jednak, że nadbudowanie podpór tak, aby spełniały wszystkie wymagane normy, nie będzie skomplikowane – zrobi to w kilka tygodni. Uspokaja także, że nie ma mowy o rozbieraniu już wybudowanych konstrukcji, a brakujące centymetry zostaną po prostu dołożone.

Kiedy koniec budowy wiaduktów na Przybyszewskiego?

Planowany termin ukończenia wiaduktów na ul. Przybyszewskiego nie zmienił się. Zostaną oddane do użytku w 2023 r. Na wiadukcie północnym dobiega już końca betonowanie podwalin pod budowę zwieńczenia słupów. Rozpoczęto także rozbiórki w części tramwajowej, a na terenie PKP zamontowano tymczasową trakcję, aby zachować ciągłość ruchu pociągów.