Jak przyciągnąć klientów do firmy lub sklepu w Łodzi? Kilka słów o pozycjonowaniu lokalnym

Jeśli prowadzisz biznes w Łodzi, którego działalność ogranicza się do określonego obszaru – regionu, miasta, dzielnicy – to na pewno zainteresuje Cię opcja pozycjonowania lokalnego. Jej podstawowym założeniem jest promowanie zasobu w wynikach wyszukiwania z uwzględnieniem geolokalizacji. Czy takie podejście ma sens i co musisz wiedzieć, by było skuteczne?

Zarejestruj się w Google moja firma

Przy pozycjonowaniu lokalnym kluczowe znaczenie w tworzeniu rankingu zasobów odgrywa ich położenie geograficzne. W ten sposób algorytm jest w stanie dopasować wyniki nie tylko do zapytania użytkownika, ale też do jego lokalizacji, oferując mu witryny firm, które znajdują się w okolicy. W tym wypadku po wprowadzeniu zapytania w wynikach wyświetla się tzw. local pack, w którym znajdują się informacje o obiektach, a także mapa. Aby zarządzać danymi firmy wyświetlanymi w tym oknie, musisz mieć konto Google Moja Firma.

Po zakończeniu rejestracji będziesz miał dostęp do narzędzi do zarządzania kartą firmową. Każdy z nich jest szczegółowo opisany w pomocy Google. Aby znaleźć się w local pack, firma musi mieć adres fizyczny i wskazać sposób bezpośredniego kontaktu z klientami. W przeciwnym razie możesz zapomnieć o skutecznej promocji lokalnej.

Lokalne czynniki rankingowe

Pozycja wizytówki firmy w wynikach wyszukiwania zależy przede wszystkim od odległości sklepu od fizycznej lokalizacji użytkownika. Jednak przy ocenie witryn brane są pod uwagę również inne czynniki, które w różny sposób wpływają na ranking. Główne typy to ogólne sygnały lokalne i tradycyjne sygnały SEO. Do tych pierwszych zaliczyć można:

  • czynniki behawioralne, czyli reakcja użytkowników na informację w wyszukiwaniu. Obejmuje to klikanie linków do stron internetowych, klikanie telefonów w celu wykonywania połączeń, wyznaczanie tras z lokalizacji użytkownika do obiektu firmy;
  • informację zwrotną. Dla rankingu ważna jest ilość recenzji i ocen wystawionych przez użytkowników, a także częstotliwość pisania opinii dla konkretnej firmy;
  • wzmianki - brane są pod uwagę odniesienia do firmy w mediach elektronicznych, na forach tematycznych, w sieciach społecznościowych i katalogach.
  • informacje w Google moja wizytówka. Na ranking ma wpływ aktualny adres fizyczny firmy, numer telefonu, obecność informacji dotyczących trybu pracy i katalogu produktów/usług, a także zdjęcia wnętrza lub towarów itp.

Spośród standardowych czynników rankingowych warto wskazać:

  • personalizację, czyli dostarczanie użytkownikowi wyników wyszukiwania uwzględniających osobistą historię wyszukiwania, wcześniej złożone zapytania, płeć, wiek, ogólny krąg zainteresowań;
  • sygnały ze strony serwisu, czyli optymalizacja strony docelowej, obecność słów kluczowych w treści i tytule, wiek domeny itp.
  • link building, czyli ilość linków zewnętrznych do strony, obecność anchorów, autorytet zasobów, z których dokonywane są przejścia;
  • czynniki społeczne, czyli obecność i stopień aktywności w sieciach społecznościowych.

Aby osiągnąć najwyższe pozycje w wyszukiwaniu lokalnym, optymalizacja musi uwzględniać ogólne czynniki rankingowe oraz te, które są typowe dla lokalnego SEO.

Potencjalni klienci przy wyborze firmy biorą pod uwagę różne czynniki, ale często lokalizacja ma kluczowe znaczenie. Pozycjonowanie lokalne na Łódź jest sposobem na przyciągnięcie odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani zakupem produktu lub usługi, dlatego warto rozważyć je w promocji swojej firmy. Jest to rozwiązanie dobre szczególnie dla biznesów działających offline.

źródło grafiki: pixabay.com