Zawodowy konferansjer na event: co wyróżnia najlepszych prowadzących w Polsce?

Prowadzenie imprez, na przykład dla firm, to skomplikowany proces, z którym poradzą sobie tylko najlepsi konferansjerzy. Jakim zbiorem cech powinna dysponować taka osoba? Jak wygląda jej praca? Sprawdźmy!

Profesjonalne prowadzenie imprez firmowych? Nie ma tu miejsca na przypadek!

Konferencje i duże eventy nie mogą obejść się frontmana, czyli osoby, która pod wieloma względami będzie wręcz twarzą takiego wydarzenia. Od jej charyzmy, stylu bycia, ale i tego, jak traktuje osoby biorące udział w panelach dyskusyjnych czy widownię, zależy naprawdę wiele.

Pod wieloma względami można stwierdzić, że w czasie trwania eventu, prowadzący staje się wręcz twarzą marki. To ogromna odpowiedzialność i presja. Aby takie wydarzenie odniosło wizerunkowy i komercyjny sukces, wymagana jest też konsekwencja, odpowiedni warsztat oraz kultura pracy.

-Scena to emocjonujące miejsce. Łatwo więc o popłoch w chwili rozproszenia uwagi. Zanim na nią wejdziesz, ustal sam ze sobą, gdzie kładziesz swoje notatki i mikrofon. Może się zdarzyć, że biegając nerwowo za kulisami, przyjdzie Ci wbiec na scenę z zadyszką. Mikrofon — szczególnie ten nagłowny — szybko zdradzi przyspieszony oddech — mówi zawodowy konferansjer Maciej Kautz.

Kiedy rozpoczyna się praca konferansjera?

Organizacja takiego eventu zaczyna się na długo przed wejściem na scenę, gdy cała sala jest już wypełniona gośćmi. Najlepszych konferansjerów można poznać m.in. po tym, że przeprowadzają gruntowny research, docierając do informacji o:

  • firmie i jej historii,
  • stylu zarządzania,
  • branżowych ciekawostkach,
  • konkurentach, którzy działają w tym samym obszarze rynku,
  • zaproszonych gościach i prelegentach.

Profesjonaliści chętnie korzystają też z materiałów wideo z innych eventów, w których brały udział na przykład osoby z zarządu takiej firmy lub jej prezes. To doskonałe źródło wiedzy, by zapoznać się z ich stylem bycia, poruszania się po scenie czy reakcjach na pytania z sali, jeśli takie się pojawią, na przykład podczas panelu.

Zawodowy konferansjer na event będzie w stanie wydobyć z takich materiałów wideo sporo użytecznej wiedzy, dzięki której będzie mógł poprowadzić wydarzenie w sposób, który nie tylko będzie atrakcyjny dla widzów, ale i w pełni komfortowy dla zaproszonych na scenę gości.

To szczególnie ważne, jeśli nie są to ekstrawertycy lub osoby, które świetnie radzą sobie w kontakcie z żywo reagującą publiką. Dla nich profesjonalny konferansjer powinien być też dodatkowym wsparciem. Kimś, kto pomoże nadać wydarzeniom na scenie właściwy rytm.

Eventy online w czasie pandemii — co trzeba wiedzieć?

COVID-19 wprowadził wiele zamieszania w otaczającej nas rzeczywistości. Branża eventów i konferencji musiała bardzo szybko zaadoptować się do nowych warunków. Za sprawą kolejnych fal zachorowań i ograniczeń w liczbie osób na metr kwadratowy na przykład w teatrach, konferencje przeniosły się do internetu.

Jednym z największych wyzwań, jakie narzuca ten model pracy, jest utrzymanie uwagi widza. Czy istnieją sztuczki, dzięki którym zwiększymy szansę na to, że karta w przeglądarce, gdzie wyświetlane jest nasze wydarzenie, nie zostanie zamknięta?

Sporo daje m.in. zaangażowanie użytkowników na tradycyjnym, tekstowym czacie. Konferansjer powinien tam raz na jakiś czas zaglądać, a następnie w swoich wypowiedziach może odnieść się do padających tam opinii. To świetny sposób, by dodatkowo skupić uwagę odbiorców podczas wydarzeń, które są transmitowane przez sieć.