Lady recepcyjne w placówkach opieki medycznej

W dobie dzisiejszego biznesu, a co za tym idzie obsługi klienta, recepcja jest miejscem uważanym za standard przedsiębiorstw oraz innych podmiotów, które są otwarte na klientów i dążą do jak najlepszego kontaktu z nimi.

Dużą grupą takich podmiotów stanowią placówki opieki zdrowotnej. Wymienić możemy tutaj m.in.: przychodnie, szpitale czy gabinety stomatologiczne. Dzielić je możemy według wielu kryteriów np. czy są to jednostki publiczne czy prywatne. Nie zależnie od tego są to miejsca gdzie przewija się codziennie dziesiątki a nawet setki osób. Tutaj właśnie jak nigdzie indziej ważną rolę odgrywa kontakt klienta/interesariusza z pracownikiem (recepcjonistką/rejestratorką). Miejscem gdzie te dwie osoby się spotykają jest stanowisko recepcji a w nim lada recepcyjna jako podstawowy mebel wyposażenia. Z czego powinna być zbudowana? W jakim kształcie? Jakie powinna posiadać udogodnienia? O tym kilka słów poniżej.

Wszystkie powyższe pytania są bardzo ważne, ponieważ są one w pewnym stopniu składową finalnej oceny obsługi osoby, która notabene jest w tym miejscu w konkretnej sprawie, np. rejestrując się na badania.

Najistotniejszym aspektem lad ulokowanych w placówkach „służby zdrowia” jest jej budowa a co za tym idzie komfort pracy recepcjonistek/rejestratorek oraz udogodnienia dla interesariuszy. Projekt takiej lady powinien być starannie przemyślany i zrealizowany tak by każde zastosowane rozwiązanie wpływało na pozytywne postrzeganie instytucji przez klientów.

Główną zasadę, którą powinny spełniać lady jest zasada poufności danych. Brzmi tajemniczo ale to nic innego jak określenie w jaki sposób ma być skonstruowana lada. Zatem musi ona uniemożliwić a przynajmniej ograniczyć dostęp do danych np. z monitora komputera postronnym interesariuszom. Rozumieć tu należy rozwiązanie oparte na zastosowaniu wyższych nadstawek w ladach recepcyjnych. Zastosować można również szyby oddzielające recepcję od pacjentów, zaznaczając wyraźnie w ten sposób granicę intymności i tajności danych.

Lada recepcyjna valde

Koleją ważną kwestią jest, aby jednostka opieki zdrowotnej czyt. np. przychodnia była przyjazna pacjentom z niepełnosprawnościami (np. poruszającymi się na wózkach inwalidzkich). Powinna posiadać w ladzie recepcyjnej/rejestracyjnej moduł przystosowany właśnie do obsługi takich pacjentów. Najczęściej jest to pogłębienie o kilkanaście centymetrów blatu roboczego modułu niskiego od strony osoby obsługiwanej.

Materiałów z jakich wykonana jest lada recepcyjna jest wiele: płyta meblowa, szkło, HPL. Grupować je można m.in. ze względu na koszt. Pewnym jest, iż instytucje opieki zdrowotnej sektora publicznego, korzystające z określonego budżetu mogą sobie pozwolić na mniej wybierając materiał niż instytucje sektora prywatnego. Wybierając materiał oraz kolorystykę należy wybierać warianty, dzięki którym lada będzie estetyczna i schludna. Będzie podświadomie wpływać na pozytywne emocje i odczucia oraz minimalizować poczucie stresu przebywania w tego typu miejscach.

Czasy kiedy placówki medyczne kojarzone były z miejscami szarymi i ponurymi, odchodzą w zapomnienie. Coraz częściej ich wyposażenie, a więc również lady recepcyjne, określają konkretne standardy. Standardy ukierunkowane na najwyższy poziom obsługi klienta, przy jednoczesnym zadowoleniu pracowników.

https://ameco.pl/oferta/meble-biurowe/lady-recepcyjne/

lada recepcyjna