Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego i program „Odporna szkoła = Bezpieczny mŁodziak” dla młodzieży
10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, który ma na celu zwrócenie uwagi na znaczenie wsparcia dla osób zmagających się z kryzysami zdrowia psychicznego, szczególnie wśród młodzieży. W obliczu niepokojących statystyk, które mówią, że co piąte dziecko do 12. roku życia cierpi na depresję, kluczowe staje się podjęcie działań mających na celu wsparcie tych młodych ludzi.

Program „Odporna szkoła = Bezpieczny mŁodziak” - nowa inicjatywa w edukacji

W ramach walki ze wzrastającymi problemami zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, w tym roku szkolnym kontynuowany jest pilotażowy projekt „Odporna szkoła = Bezpieczny mŁodziak”. Projekt ten angażuje ponad 1000 dyrektorów, nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych, którzy biorą udział w specjalistycznych warsztatach i szkoleniach. Celem tych działań jest wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności niezbędne do rozpoznawania problemów oraz udzielania wsparcia uczniom w kryzysie. W tym roku szkolnym do projektu włączono także uczniów i ich rodziców, co ma na celu zbudowanie pełniejszej sieci wsparcia.

Wsparcie dla uczniów w kryzysie - nowoczesne rozwiązania edukacyjne

W projekcie „Odporna szkoła = Bezpieczny mŁodziak” bierze udział 21 szkół i placówek edukacyjnych, co czyni go znaczącą inicjatywą w zakresie wsparcia dla uczniów w trudnych sytuacjach. W odpowiedzi na rosnące potrzeby młodzieży, we wrześniu rozpoczęło działalność LVIII Liceum Ogólnokształcące, które oferuje specjalistyczną pomoc w dwóch lokalizacjach: w szpitalu przy ul. Aleksandrowskiej oraz w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży. Szkoła dysponuje 25 miejscami, a jej program jest zgodny z wymaganiami prawnymi, co pozwala na zapewnienie odpowiedniej opieki oraz edukacji uczniom w kryzysie.

Integracja terapeutyczna i edukacyjna - droga do powrotu do normalności

Dyrektor LVIII LO, Marek Tosik, podkreśla istotność wsparcia, jakie młodzież otrzymuje w szkole: „Chodzi o to, by młodzież po zakończeniu terapii mogła wrócić do swoich szkół, by nie traciła roku”. Podjęte działania mają na celu nie tylko pomoc w trudnych chwilach, ale także umożliwienie uczniom powrotu do normalnego toku nauczania. W przyszłym roku szkolnym liceum planuje połączyć się ze Szkołą Podstawową Specjalną nr 201, co ma na celu zapewnienie kompleksowej edukacji dla uczniów wymagających wsparcia. Tego typu innowacyjne podejście w edukacji może stać się wzorem dla innych placówek, które również chcą wprowadzić wsparcie dla uczniów z problemami zdrowotnymi.


Opierając się na: Urząd Miasta Łodzi