W 1956 r. dotarły do Łodzi pierwsze autobusy typu Star N52, a od 1958 r. do MPK zaczęto sprowadzać samochody marki San H01. W 1959 r. w Łodzi pojawiło się pierwsze 10 ikarusów 620, które sprawdziły się znacznie lepiej i dostarczono ich 258. Tabor razem z warsztatami przeniesiono z Chocianowic na Helenówek, a pierwszą odpowiednio przygotowaną zajezdnią był obiekt przy ul. Kraszewskiego, oddany do użytku w 1961 r. W latach 1966–1970 MPK otrzymało 312 nowych wozów, a ich liczba wzrosła do 405. Jednocześnie powiększała się stale siatka połączeń, np. w 1961 r. było w Łodzi 67 km tras autobusowych i 156 km tramwajowych. Dekadę później było już 170 km linii samochodowych, czyli więcej niż trakcji elektrycznej. Kolejne dostawy taboru w latach 60. pochodziły głównie z Jelcza (popularne „ogórki”), a w latach 70. pojawiły się licencyjne berliety PR110U oraz uruchomiono dwie nowe zajezdnie: Limanowskiego i Nowe Sady. Dziś mija 75 lat od uruchomienia miejskich autobusów, więc przy okazji jubileuszu kierowcom życzymy bezpiecznej drogi, a łodzianom przejazdów w bardziej komfortowych niż dawniej pojazdach MPK (420 pojazdów marek Solaris, Volvo i Mercedes).