W świadomości społecznej rodzicielstwo zastępcze jest o wiele mniej rozpoznawalne niż adopcja. Wiele osób nie wie, na czym polega bycie rodziną zastępczą i jak nią zostać. Test Serca ma pomóc w dostarczeniu rzetelnej wiedzy na ten temat oraz zmierzyć się z mitami i stereotypami dotyczącymi np. wieku kandydatów, ich stanu cywilnego i sytuacji mieszkaniowej. W przestrzeni miejskiej kampania objawi się m.in. na ulotkach, billboardach i citylightach, ale jej głównym elementem jest strona internetowa www.testserca.pl, na której, udzielając odpowiedzi na kilka prostych pytań, każdy może sprawdzić, czy ma kwalifikacje do bycia rodzicem zastępczym. Kwestionariusz nie wymaga żadnej rejestracji. 

Łódź od 6 lat aktywnie uczestniczy w kampanii Rodzina Jest dla Dzieci, największym w Polsce programie promocji rodzicielstwa zastępczego. Test Serca, skierowany m.in. do osób pochodzenia ukraińskiego i rodzin polsko-ukraińskich, ma być uzupełnieniem tych wysiłków.

UNICEF przeznaczył na kampanię ponad pół miliona złotych z funduszy podarowanych przez rząd Szwajcarii.