W 99% jest już zbudowana instalacja odwadniająca. Całkowicie przebudowano trzy wodociągi, przez które przebiega trasa. Trwa przebudowa rowów melioracyjnych oraz budowa kanału teletechnicznego. Niemal w połowie zainstalowane jest już oświetlenie drogi.

Trzeci etap budowy Trasy Górna to wspólna inwestycja miasta i województwa. Dłuższy, 5-kilometrowy, odcinek powstający na terenie Łodzi połączy istniejący fragment drogi na wysokości ul. Rzgowskiej z granicami miasta. Krótszy, o długości 2 km, połączy ulicę od granic miasta z węzłem na autostradzie A1 w Brójcach. To zadanie realizuje Zarząd Dróg Wojewódzkich.

POLECAMY

Najdłuższe ulice w Łodzi. Na liście nie ma Piotrkowskiej. Kto liderem?

Burzliwa historia hotelu Centrum. Wybierały go gwiazdy i prostytutki. A co tu powstanie?

Jak będzie wyglądać Trasa Górna?

Nowa droga będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę, na czterech skrzyżowaniach z drogami lokalnymi będą ronda – z ul. Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Rafała Kalinowskiego – oraz chodniki po obu stronach. Nie zabraknie też drogi dla rowerów oraz zieleni. Posadzonych zostanie blisko 3000 drzew oraz ponad 22 tys. krzewów.

Trzeci odcinek trasy pozwoli na uruchomienie i sprawną obsługę komunikacyjną nowych obszarów inwestycyjnych o powierzchni ok. 44 ha. Obecnie na tych terenach działa już pierwszy magazyn firmy Amazon o powierzchni ponad 70 tys. mkw.

Wartość łódzkiej części inwestycji to 128,5 mln zł. Dofinansowanie z UE wyniosło 62,4 mln zł, a z budżetu państwa – 12,5 mln zł. Trasą Górna prosto do autostrady pojedziemy pod koniec 2023 r.


Projekt pn. "Budowa dojazdu do węzła na autostradzie A1 – budowa III Etapu Trasy Górna" realizowany na mocy uchwały Nr 1/22 Zarządu Województwa Łódzkiego z dnia 5 stycznia 2022 roku.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.