Wykonawca postawione filary dopasował do warunków terenowych i aktualnych wymogów kolei, aby spełniały wszelkie normy. W tym tygodniu pojawiły się na pierwsze belki nowego obiektu, a niebawem rozpoczną się prace przy kolejnych przęsłach. W przyszłym roku, po ułożeniu wszystkich belek, robotnicy przystąpią do wykonania konstrukcji jezdni na nowym wiadukcie.
POLECAMY
Najstarsze w Łodzi: pizzeria, kamienica, grób i inne. Sprawdź, czy znasz je wszystkie!
Te instalacje artystyczne w Łodzi robiły wrażenie! Bawiły, a nawet straszyły mieszkańców [ZDJĘCIA]
Połączenie wiaduktu z koleją
Nowe wiadukty będą miały po trzy pasy ruchu. Autobusy i tramwaje pojadą środkową estakadą, czyli pasem autobusowo-tramwajowym. Wiadukt i jego infrastruktura zostaną połączone węzłem komunikacyjnym z koleją tak, aby w przyszłości dopasować je do stacji Łódź Zarzew. W okolicy nie zabraknie również parkingów.
Projekt pn. "Program niskoemisyjnego transportu miejskiego – przebudowa linii tramwajowej w ul. Przybyszewskiego na odcinku od Placu Reymonta do posesji nr 42 wraz z budową węzła przesiadkowego i przebudową torowiska od wiaduktów Przybyszewskiego do ul. Lodowej" realizowany w ramach umowy o dofinansowanie nr UDA.RPLD.03.01.03-10-0001/19 zawartej w dniu 29 lipca 2021 roku.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.