Jak skutecznie zdobyć nowych klientów?

Każdy z dużych, a już w szczególności małych biznesów musi dbać o to, aby aktywnie przyciągać nowych klientów. Jednym ze sposobów jest oczywiście reklama w internecie, mowa tutaj na przykład o takich stronach jak katalog firm lub branżowe strony oraz różnego rodzaju blogi tematyczne. W jaki jeszcze sposób firma może zadbać o to, aby szybko i sprawnie pozyskać nowe osoby zainteresowane produktami lub usługami przedsiębiorstwa?
Zadowolony klient z pewnością chętnie poleci usługi danej firmy również innym, w tym szczególnie znajomym oraz rodzinie. Nie zawsze jest to jednak tak oczywiste i proste jak się to może wydawać. Jeśli chcemy zadbać o właściwą motywację to warto stworzyć odpowiedni program polecający w którym klient polecając usługi będzie w stanie czerpać również z tego korzyści. Przykładowo poprzez kod zniżkowy lub rabat na kolejne zakupy za zaproszenie nowej osoby do skorzystania z oferty. Nie zawsze skomplikowany system polecania jest potrzebny, czasem wystarczy jedynie gest podziękowania lub niewielki podarunek, aby skutecznie zmotywować do działania.
Odśwież kontakty z byłymi klientami
Jeśli klient w dalekiej przeszłości kupił produkty i był zadowolony to wcale nie oznacza, że automatycznie powróci, aby ponownie skorzystać z oferty. Warto przypominać o sobie, ale nie można tego robić w sposób nachalny lub niewłaściwy i co najważniejsze nie za często.
W wielu przypadkach co najmniej pół roku od ostatnich zakupów powinno wystarczyć. Klient w większości przypadków powinien poczuć się doceniony jeśli zda sobie sprawę z tego, że jest przez to wyróżniony. Można to osiągnąć poprzez przykładowo kod zniżkowy na urodziny lub inną formę bonusu. Kontakt z dawnymi klientami można uzyskać poprzez e-mail, klasyczną wiadomość wysłaną listem pocztowym lub bezpośrednio przez telefon.
Autor: Materiał partnera