Prezentacja sportu kampanii "Don’t invest in Łódź" -  fot. Sebastian Glapiński / UMŁ
Prezentacja sportu kampanii "Don’t invest in Łódź" , fot. Sebastian Glapiński / UMŁ

Celem kampanii jest przekonanie przedsiębiorców do zainwestowania w Łodzi. Dlaczego więc hasło kampanii brzmi "Don’t invest in Łódź"? Intrygujący slogan ma na celu przede wszystkim zwiększenie zauważalności i zapamiętywalności przekazu. Odradzanie inwestycji jest jednak pozorne, a wyjaśnia to pojawiający się przy haśle dopisek "if…". Odbiorcy, w zależności od nośnika, spotykają się m.in. z przekazem: "Don’t invest in Łódź… if you like to stay behind" lub "Don’t invest in Łódź… if you’re not interested in working with the best" - w ten sposób zostały ujęte atuty regionu. Kampania ma charakter międzynarodowy, dlatego hasło zostało stworzone w języku angielskim.

Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, podczas prezentacji spotu promującego miasto, powiedziała: - Łódź jest głównym beneficjentem środków unijnych w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Łódź w ostatnich latach bardzo się zmieniła, ale świadomość tego zarówno w kraju jaki i zagranicą nie jest duża. Ta kampania ma na celu dotarcie do wszystkich, którzy mogliby zainwestować w Łodzi, ale o naszym mieście niewiele dotąd słyszeli. Ma ona również pokazać jak w ostatnim czasie zmieniła się Łódź. Będzie to olbrzymia kampania w mediach klasycznych jak CNN i BBC oraz mediach społecznościowych. Pojawią się też billboardy m.in. na największych lotniskach. Cieszę się, że możemy pokazać fajną Łódź i zaintrygować naszym miastem inwestorów, a walczymy o nich z wieloma miastami z całej Europy.

W powstałych materiałach przekazywane są nie tylko "twarde dane" dotyczące oferty inwestycyjnej miasta. Kampania ma także charakter wizerunkowy, pozycjonujący markę Łodzi w świadomości grupy docelowej, czyli partnerów biznesowych, inwestorów oraz firm doradczych. Poprzez zbudowanie wyróżniającego się, a przez to zapadającego w pamięć przekazu, zwracamy uwagę odbiorców i zwiększamy ich zainteresowanie łódzkim potencjałem.

W kampanii pokazane są atrakcyjne obiekty, przestrzenie i atuty gospodarcze regionu. Przede wszystkim chodzi o zaprezentowanie Łodzi jako miejsca sprzyjającego kreatywności i przedsiębiorczości. Pokazujemy poszczególne specjalizacje i branże prężnie rozwijające się w Łodzi, np. IT, włókiennictwo, kosmetologia. Na potrzeby kampanii nawiązana została współpraca z takimi łódzkimi firmami jak: Indigo Nails, Instytut Technologii Bezpieczeństwa "MORATEX", Enigma Pattern, Proteon Pharmaceuticals, Hycom czy Signify.

Dyrektor Michał Śmiechowicz z Biura Rozwoju Gospodarczego i Współpracy Międzynarodowej UMŁ dodaje: - Spot jest jednym z elementów kampanii, którą prowadzimy od września 2018 r. Oprócz bilboardów pokazujemy również na największych targach trzyminutowe filmy promujące Łódź. Jesteśmy obecni w serwisach internetowych m.in. Wall Street Journal, Bloomberg, czy LinkedIn oraz mediach społecznościowych (m.in. YouTube). Na potrzeby kampanii powstały m.in. filmy VR 360 stopni, film promocyjny, spoty radiowe i telewizyjne. To szeroko zakrojony projekt, który kosztował 3,2 mln zł, z czego 85% pochodzi z funduszy UE. Kampania będzie ona trwała do września 2019 r.

Łódź to miasto o dużym potencjale gospodarczym i bogatej ofercie biznesowej. Centralne położenie, dobra komunikacja czy też duża liczba wykwalifikowanych absolwentów to tylko przykłady korzyści, które mogą przyciągać zagranicznych inwestorów i przedsiębiorców. Do tej pory wiedza na temat potencjału biznesowego Łodzi była zbyt niska, co wiązało się z przewagą promocyjną innych dużych miast.

W kampanii Łódź została pokazana jako przestrzeń kreatywna i przedsiębiorcza. I to właśnie te cechy mają przyciągnąć do miasta zagranicznych inwestorów. Łódzka kreatywność odnajduje swoje praktyczne zastosowanie w przemyśle, nowych technologiach czy innowacyjnych start up’ach, przyciąga do pracy ludzi młodych i wykształconych, na których potencjale zależy przedsiębiorcom.  Przedsiębiorczość natomiast ma w Łodzi mocne fundamenty. Świadczy o tym nie tylko sięgająca XIX-wieku tradycja przemysłu, ale także duże marki, które tu zainwestowały, Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna czy zaawansowane działania rewitalizacyjne. Dużym atutem dla potencjalnych zagranicznych inwestorów może być również duża dostępna przestrzeń biurowa oraz rozwinięta branża hotelowa i mieszkaniowa, a także bliskość do Warszawy. Elementy te mogą znacznie zwiększyć zainteresowanie ofertą inwestycyjną miasta i regionu.

Kampania prowadzona jest w związku z realizacją przez Łódź projektu pn. "Internacjonalizacja gospodarcza przedsiębiorstw z regionu łódzkiego poprzez dedykowane działania promocyjne i terytorialny marketing gospodarczy", współfinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, zgodnie z aktualnymi wytycznymi w zakresie realizacji projektów dofinansowywanych z funduszy unijnych.


Dodaj komentarz
Komentarze nie odnoszące się bezpośrednio do treści artykułu, obraźliwe, nieprawdziwe oraz niezgodne z prawem, reklamowe publikowane bez zgody wydawcy mogą zostać usunięte przez administrację. Komentarz osoby niezalogowanej, który zawiera link/i jest zatwierdzany ręcznie przez administrację.